Tajemství krásy a štíhlosti Vietnamek

13. února 2016 v 7:51 | Tiep Nguyen Huu |  Asiatky vs Evropanky

Jelikož jsem Vietnamec, pohybuji se často ve společnosti Vietnamců. Pokaždé se snažím vyzvídat, okoukávat atd. všechny dobré i špatné vlastnosti. Trvalo delší dobu, než jsem zjistil pravdu o štíhlosti a kráse vietnamských slečen, žen.


Většina Čechů si myslí, že Asiatky/Vietnamky mají štíhlost zakódovanou v krvi. Nejenže netloustnou, ony dokonce ani nestárnou. Hříčka přírody, které na ulicích ve Vietnamu uvidíte nabalené pyžamem. :D V přírodě platí zákon akce a reakce. Reakcí je tedy štíhlost, jaká je tedy akce? Neboli co je klíčem k úspěchu?

Dalo by se říci, že genetická predispozice má jen nepatrný vliv na jejich skvělý vzhled. Skutečným tahounem jsou kulturní zvyky a jejich obrovská "motivace" býti štíhlé a krásné. Uvedu Vám několik příkladů, návod jak být štíhlejší.


1) Nepijí pivo
Neříkám, že všechny nepijí pivo. Jediné ženy, které jsem viděl pít pivo při mém pobytu ve Vietnamu, byly moje tety (daly si tak 2 deci, kvůli vedru). Pivo, alkohol a cigarety jsou totiž považovány za "mužskou záležitost". Ženy zůstávají střízlivé, aby děti byly nakrmené a domov čistý.


2) Nejedí pšeničné pokrmy
Hlavní plodinou Asie i Vietnamu zůstává rýže. Z rýže se dělají nudle, placky, knedlíky, sladkosti, sušenky atd. Typické vietnamské jídlo je miska rýže, k tomu trochu masa nebo ryb, zelenina a polévka. Rýže je tedy druhý tip na štíhlost.


3) Jedí méně sladké dezerty
Co mě na českém obyvatelstvu vždycky fascinovalo, je požívání neskutečně sladkých dortíků, buchet, větrníků, zmrzliny atd. Tradiční vietnamské dezerty obsahují fazole, kokos, kokosový olej, oříšky, ovoce, podle mě celkem i zdravé věci. Dezerty dokáží člověka odradit, většinou jakási želatinová hmota s čímsi uvnitř si budete říkat. Chuťově výborné, nepřeslazené.


4) Milují cvičení
Pokud se chystáte do Vietnamu, určitě navštivte Hanoj. Po ránu kolem 5-6h se projeďte na motorce (v mém případě na elektrickém kole :D), uvidíte shluky vietnamských žen, slečen, dívek jak cvičí na ulici. Jedna z mých sestřenic vyučuje aerobik, vstává v 4:30, aby se připravila. Cvičí od 5-6h a pak v 6:45 jde normálně do práce. Kromě aerobiku se cvičí tai-či, jóga a v neposlední řadě jsem viděl i Zumbu.


5) Hrají si s malými dětmi
Ještě jsem snad nepotkal Vietnamku, která by neměla ráda děti. Vždycky, když přišly sestřenky mého věku ke strejdovi, kde jsem bydlel. Hnedle mi sebraly malou sestřenku, kterou jsem hlídal a začaly si s ní hrát, povídat, zpívat, tancovat a dělaly vtipné grimasy, aby se smála. Nejlepší bylo, jak ji pak honily po baráku, když zdrhla. :D Smějete se? Měli byste. Smích, tanec, zpěv, všechno spaluje kalorie.


6) Jsou vždycky na nohách, nezastaví se
Vietnamské ženy jsou pořád v pohybu. Kupříkladu, přijdu k babičce, posadím se vedle ní, povídáme si. Ona se za chvíli zvedne, přinese mi banány, pomeranče z lednice. Po chvilce se zase zvedne a přinese mi čaj (pokud už nebyl na stole). Když vidí, že jsem zkonzumoval nějaký kus ovoce, zvedne se a přinese mi sušenky atd. Prostě nedokáže v klidu sedět a pokecat.

Zajímavé je, že pokud je doma i teta a dělá všechno místo ní. Babička se stejně zvedne, vyndává ještě víc nadbytečných věcí k nabídnutí nebo se jde chvíli projít, natrhat mi pár sladkých pomelo (druh ovoce podobné grepu) či jiné ovoce, které má v zahradě (nejsem si jistý, jestli je to tím, že jsem na návštěvě nebo, že jsem prvorozený syn prvorozeného syna, ve vietnamštině mají označení "đích tôn").

Tento příklad se v dnešní době postupně ztrácí. Všechny sestřenky jsou o trochu línější než jejich matky (tety) a všechny tety jsou o trochu línější než jejich matky (babičky). Jsem fakt zvědavý kam trend "lenosti" bude směřovat. Teď si nemyslete, "líné" fakt v uvozovkách, protože jsou pořád 2x pracovitější než Češky, babička by tedy byla 4x pracovitější než Češky. :D


7) Jedí hůře stravitelné jídlo :D
Vietnamské pokrmy se vyznačují dlouhou přípravou a následně dlouhou konzumací těchto obšírných jídel. Kromě rýže a nudlí existuje celá řada pokrmů, která Vás jen tak nenechá je spolykat. Musíte všechno rozkousat, rozdělit, oddělit skořápky, hlavy, nohy, krustu, krunýře, kosti atd.


8) Štíhlost je zakotvena v kultuře
Představte si, že si v klidu papáte dobrůtku. Teď Vám do toho matka začne kecat, nejez tolik, budeš tlustá a neseženeš si manžela. :D Den co den opakuje tuhle větu. Jak dlouho byste vydrželi "jíst hodně"?
Tohle je asi zlomek toho, co mě napadl. Hlavní zásluhu má tedy výborná životospráva a zdravé jídlo. Osobně bych mohl jíst polévku "Pho" každý den a nikdy mě neomrzí.


Upřesním, v čem přesně vyniká vietnamské jídlo, kromě toho, že obsahuje hodně zdravého ovoce a zeleniny. :))



1) Polévky jsou plné vitamínů A a E, bylinek, koření, zeleniny a masa (proteinů).
2) Pomáhají imunitnímu systému. Na jednu porci jídla připadne cca 200 kalorií.
Jsou plné antioxidantů. Také obsahují hodně vitamínů C, B3, B6 a železo/hořčík, které pomáhají proti únavě.
3) Hodně vietnamských, domácích jídel neobsahuje glutamáty. Některá jídla se připravují se sójovou omáčkou.
4) Jelikož se ve VN jí jen rýže, nedochází k vzestupu a poklesu hladiny cukru jako po požití pokrmů z pšenice.
Tento vzestup a pokles hladiny cukru v krvi má za následek náš rychlejší nástup hladu.
5) Pomáhá s trávením.
Kromě máty a koriandru s regenerujícími účinky pro naše játra, uvidíte i jarní cibulku a další bylinky na mé oblíbené polévce "Pho".
6) Silné, zdravé vlasy.
Železo, proteiny, vitamín C. Vitamín C se ještě vyznačuje tím, že pomáhá vstřebat železo. Takže konzumace např. polévek "Bun", restované zeleniny pomáhá nejen vašemu zdraví, ale i vašemu účesu, který v budoucnu nebude alá Homer Simpson.
7) Zhubnete.
Méně kalorická jídla, méně tuku a oleje. Hodně koření a bylinek. Hodně ovoce a zeleniny. Obří nudlová polévka "Pho" má jen 300-600 kalorií. Nehledě na to, že všechny pokrmy napomáhají ke snížení tělesné váhy. (Mě osobně se příliš hubené Vietnamky nelíbí, vypadají jak reklama na hlad :D).


Díky, že jste si zase našli čas k pročtení mého článku. Nemyslím si, že bude 100% korektní, pokud máte nějaké postřehy, tipy o správnosti jednotlivých bodů v článku, klidně jej zanechte v komentářích. Můžete se těšit na další článek, který bude o tom co mají či nemají rádi Vietnamci. Hlasujte mi prosím dole v anketě, kterou vietnamskou polévku preferujete.

Přečtěte si i článek proč se s nimi oženit. :)


 

42 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Jakou si dáváte polévku?

Pho
Bun
Mien

Komentáře

1 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 13. února 2016 v 14:32 | Reagovat

Je pravda, že celkově se ve východní Asii jí zdravě a na pohled ty jídla i vypadají skvěle. :) Sama se snažím si občas nějaké to asijské jídlo uvařit, ale suroviny se tu shánějí horko těžko. :D Ještě štěstí, že tu výbornou rýži (tuším, že na obalu píšou "Jasmínová") tu v jednom obchůdku prodávají (tu bych mohla klidně denně XD).
Co se týče typicky českých jídel, tady mám pocit, že jsou taková hutná, tučná a škrobová kvůli "minulosti". Žiješ tady v ČR, takže ti určitě neunikly naše "mírné" zimy. XD Odjakživa se tu střídaly roční období přičemž od asi poloviny podzimu do brzkého jara tu bylo chladno vždycky, takže lidi museli jíst jídla, která je doslova obalí ochrannou vrstvou tuku, aby v té zimě vydrželi - proto knedlíky a jídla z různého obilí. :) Bohužel, i když časem už nemrzli (moderní doba, topení i v autě a kde všude, atd.), pořád se těmahle věcma ládují a pak vesele tloustnou a ještě se diví proč mají takovou nadváhu. XD Do toho nulový pohyb a pak se jeden diví, že vidí mladého 20-30letého člověka, který připomíná kouli na nožičkách. O.o

Co se těch dětí týče, vždycky mě nepřestane udivovat rozdíl mezi českými a vietnamskými dětmi. Češi preferují výchovu nevýchovu a pak se diví, že jim z nich rostou uječení nezvladatelní jedinci a lékaři (ke kterým je pak rodiče vemou), než by řekli pravdu, vynalezli "nemoc" hyperaktivitu. To jednomu vážně zůstává rozum stát. Na rozdíl od nich jsem ještě nepotkala nevychované vietnamské dítě (a navíc jsou neskutečně roztomilé ^^). Jsou slušné a umí věci, které se jejich čeští vrstevníci nikdy snad ani nenaučí. Jeden příklad za všechny: když jsem se kdysi seznámila s jednou ze svých skvělých vietnamských kamarádek a byla u ní na návštěvě, nechápala jsem, když jsem viděla, jak její 9letá sestřička už umí něco málo z vaření (tehdy zrovna připravovala rýži a ještě něco), kdežto já se v tom stejném věku sporáku bála natož ovládat rýžovar. XD

Když tak napiš i článek o srovnání dětí. :) Odmala se musejí naučit kde co v domácnosti a bez řečí (i když dozvěděla jsem se, že některým u nás vyrůstajícím vietnamským dětem se do toho nechce, např. naučit se vařit XD) o odmlouvání rodičům nemluvě. :)

PS: promiň za takový spam. XD

2 Taip Taip | 13. února 2016 v 16:30 | Reagovat

9 let? Tady jsou vn děcka strašně rozmazlená :D ve Vietnamu jsem uměl na ohni (žádný plyn natož rýžovar) v hrnci uvařit rýži v 5ti letech. :D

Jo, jasmínová rýže je nejlepší, ne jako ty blafy prodávané v tescu nebo kauflandu. S tou zimou máš pravdu, v roce 1995 když jsem přijel s matkou do Čech byly docela zimy a teď je v zimě jaro. :D Nadváha není jen o jídle, ale i o životosprávě. S vn dětma v ČR je to všelijaký. Spam je vítaný. :-D

3 Lu Lu | 14. února 2016 v 10:24 | Reagovat

Zajímavé je, že štíhlé jsou i Vietnamky žijící v Čechách, které se stravují stejně jako my. Vím to, protože jednu znám a chodíme spolu na oběd do jídelny, kde si dáváme stejné knedlíčky. Btw nevím, kde jste vzal, že jsou české děti nevychované, jsou takové jaké si je rodiče vychovají, ale rozhodně nejsou všechny nevychované a všichni Češi tlustí. Když chcete kritizovat Čechy ve stravování, podívejte se nejdřív, jak to chodí v Americe. Navíc i z plodin, které se pěstují v čechách se dá žít zdravě.

4 Anastasija Anastasija | E-mail | Web | 14. února 2016 v 10:53 | Reagovat

skvělý článek ! a jsem ráda, že jsem na tenhle blog narazila, jdu pročíst co jsem ještě nečetla :D Ono celkově vietnamská kultura je hodně zajímavá a já ji zbožňuji stejně jako rýží, kterou bych mohla jíst denně :D Vietnamky jsou krásné, vietnamské děti jsou hrozně roztomilé :-D (a to děti moc nemusím) a vietnamci no prostě ach <3
Jen co by mě zajímalo co vietnamci a čistě veganské stravování ? :-D

5 Taip Taip | 14. února 2016 v 14:01 | Reagovat

Lu - Nikde jsem nepsal české děti, napsal jsem vn děti. Obecně se dá říct, že české jsou línější. Slečno Lu plete si tady jablka s hruškami. Nebloguju nic o Americe, nýbrž srovnávám dva národy o kterých mám hodně informací a zkušeností. Neříkám, že jsou všichni Češi tlustí, obecně bych jim dal +20-30 kilo v průměru oproti Vn obyvatelstvu. Ale Vietnamci to mají podmíněné ještě nedostatkem a chudobou. :-D

6 Taip Taip | 14. února 2016 v 14:06 | Reagovat

Anastasija - Díky za přečtení článku, tím mi děláte ohromnou radost. :)) Zatím jste potkala tu dobrou sortu lidí, druhá sorta Vietnamců je vychcaná do morku kostí. :D Mám sestřenku, narozenou v Čechách, veganku. A pak u Stuttgartu tetu s její 5ti členou rodinou, budhisti i když je její manžel Němec. Jsou 3 z nich vegetariáni/vegani (zas tak to nehrotí), kromě dvou nejmladších dcer. :-)

7 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 15. února 2016 v 1:25 | Reagovat

Tady se vložím do rozhovoru:

Jak se k vegetariánství staví vietnamci žijící u nás a jak ti, co žijí ve Vietnamu? :)
Ptám se, protože sama jsem vegetarián a když se to dozvěděla rodina kamarádky, byli trochu zaskočeni (šok vyloženě ne, ale trochu je to zarazilo). :D

Lu - o nevychovaných českých dětech a tlustých češích jsem psala já, ve svém komentáři. ;) A taky jsem udala důvody - spousty (neříkám, že všichni) preferují "Dejme dětem volnost." a pak je nezvladají a co se tloušťky týče, tak spousty čechů (opět - neříkám, že všichni) zanedbávají pohyb, pak se není co divit, že po čase příbírají z pouhého pohledu na jídlo. :D

8 Generalizace kultur Generalizace kultur | E-mail | 15. února 2016 v 9:31 | Reagovat

Miluji články, které generalizují :-D všechny Češky jsou tlusté, líné a ožralé a děti rozmazlené. Oproti tomu adorujete Vietnamky, které slouží mužům k  nezastavení, u stolu skáčou jako kobylky, jenom aby je uspokojily, bojí se dát si skleničku nebo se pořádně najíst, aby náhodou muže nepohoršily... :-) no nic, mně je 32 let, cvičím denně, alkohol moc nepiji, jsem štíhlá a to se kupodivu někdy i najím - vegetariánsky.... Děkuji za obohacující článek :-)

9 Taip Taip | 15. února 2016 v 9:58 | Reagovat

Generalizace kultur - nebudu se s Vámi hádat, máte vlastní názor a toho si cením. Ještě se zeptám, kromě českých Vietnamců, znáte někoho ve Vietnamu nebo jste tam už zavítala? Pokud ne, promyslete si, co jste zde napsala. Osobně mám v severní části Vietnamu minimálně několik set příbuzných, což taky nutně nemusí nic znamenat. Na konci článku jsem také uvedl, že nemusím být 100% korektní. :-)  Přeju pěkný den.

Aiko - ve Vietnamu jsou vegetariáni z nutnosti, protože jsou vcelku chudí a také musí šetřit, minimálně v severní části Hanoie, všichni chtějí velký barák, pozemky. V jižním Vietnamu, kolem Saigonu je přesný opak, většina si koupí maličký byt, dům a nic v něm nemají. Místo toho všechny prachy prožerou a vychlastají. :D Proto se tam často šetrní lidé z Hanoie stěhují a bohatnou, když si tam otevřou restauraci/obchod atd. :-D

10 Lumina Lumina | 16. února 2016 v 16:45 | Reagovat

No, článek je docela generalizující, ale až tak mimo to není. :D
Je fakt, že Vietnamci jsou hubenější, pracovitější, staví se jinak k rodině..
No, každý národ se vyvíjel jinak, v odlišném prostředí a nemá cenu se hádat, kdo je lepší. :D Jsme každý jiný, každý má své pro a proti.
Co mně osobně se nelíbí je, že někteří vn rodiče si nepřejí, aby jejich děti měli české partnery. Jako pardon, ale když už se tu nastěhuji, porodím zde dítě, které umí lépe česky než vietnamsky, pohybuje se více mezi Čechy a pak mu zakazuji, aby si našlo český protějšek...
Mám i pár vn kamarádů, které jejich rodiče vyloženě deptají, protože nemají tak dobré známky, jak by si přáli, mají "nevyhovující" kamarády, něčím vybočují... Ti kámoši jsou vážně super, mají dobré vychování, ale domů se netěší a úcta k rodičům je víceméně vynucená.
A taky se mi zdá, že Vietnamci neuznávají českou kulturu, nemají ani snahu ji poznat a nesnaží se ji pochopit. Přijedou sem za lepším výdělkem, peníze posílají rodině do VN, ale země, do které imirovali, si vůbec neváží. Docela by mě zajímal tvůj názor, i když jsem se mezi Vietnamci dřív pohybovala docela hodně, máš o tom určitě lepší přehled :D

11 Taip Taip | 16. února 2016 v 18:37 | Reagovat

No hurá, už jsem si myslel, že v Česku nebude nikdo, kdo má podobný názor. :)) Samozřejmě, český národ má své přednosti, proto mi také česká kultura víc vyhovuje a taky proto žiju v Čechách :-D  Rodiče se snaží, aby se vn děti ženily mezi sebou, aby neztratily své kořeny. Uvedu kupříkladu mě, matka se mi už tucet krát snažila předhodit vn slečnu i s věnem. Z těch všech jsem znal pouze 1.  :-D   Máti má bohužel smolíka, protože jsem tvrdohlavý mezek. U mě je to o to těžší, protože jsem prvorozený syn prvorozeného, který má dál nést rodové jméno. Naproti tomu u mého bráchy už tolik nebazíruje na vietnamské manželce. Tolik k partnerkám. Banánové děti jsou kvůli zanedbáné péči o dítě, teď bývá trendem poslat dítě na prvních 5-8 let života k rodině do VN. K té úctě, když denně slyšíte šikmoočko, rýžožroute, čitapade atd. řekněte sama, měla byste úctu k takovému národu? Takže si tady Vietnamci udělali vlastní komunitu, ve kterém si navzájem pomáhají. Co se mě týče, považuji ČR za svoji vlast, cítím se z 60% Čech, před mým delším pobytem ve VN jsem se cítil tak na 80% Čechem :-)  už jsem si podal i žádost o ČR občanství, takže do VN jedině rekreačně. :-)   Ještě se vrátím k známkám, pamatuju si svou 4.třídu, kdy jsem měl 2 dvojky na vízo a máti vypadala, že mě zabije :-D  od té doby do gymplu samé 1. Pak už to tolik nehrotila. :-)

12 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 17. února 2016 v 0:46 | Reagovat

Tak to jsem ráda, že kamarádka má rodiče, kteří to tak neřeší. Sice se s nimi nějaký čas dohadovala ohledně školy - oni chtěli ať jde na vysokou, ona už uvažovala o zaměstnání případně nějaké to  "řemeslo" ... takže je na vysoké. XD Ale jinak v pohodě. Její mladší sestra chodila s čechem a nic se nedělo (ale je pravda, že tatínkovi to nějaký čas radši neřekla XD).
Ale podle toho co píšeš o nošení rodového jména, čekám co bude s nejmladším členem, ony totiž ještě mají bratra. :D Je mu sice teprve 13, ale za chvíli už se mu lýtka určitě zapálí taky. XD
Na druhou stranu, když už jsi vzpoměl tu VN komunitu, mě docela udivilo, jak rychle mě její rodina a rodina té druhé kamarádky rychle přijali mezi sebe. :)

13 Taip Taip | 17. února 2016 v 3:29 | Reagovat

Jasně, klučina to bude mít těžší, bodejť by ne, když většinu majetku zdědí on. :D Výborně, takže jseš v pohodě, když tě rychle přijali mezi sebou. Vietnamci se i vyznačují svou přátelskostí. Tuhle vlastnost bys viděla, kdybys jela po různých městech, vesnicích Vietnamu. Pokud tam časem zavítáš, dej si bacha, aby tě na všude nenatáhli a neokradli. :D

14 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 17. února 2016 v 15:41 | Reagovat

Dobré vědět. :D

15 Marie Marie | E-mail | Web | 19. února 2016 v 11:51 | Reagovat

Zdravím . Velmi zajímavé čtení o rozdílech  nátur Čechů a Vitnamců. Já jsem Češka už 50 let a nikdy jsem o tomto takto nepřemýšlela. Jsem  vegetariánka, protože jsem zjistila, že maso mi způsobuje problémy, děti mám ráda (moje jsou již dospělé) a a myslím si, že volba partnera  je věc lásky a ne "národnosti". I jedno z mých dětí má za partnera cizince z daleka(Karibiku).    Byla bych ráda za přátelství na "výměnu názorů" na FB nebo emailu s Vietnamkou nebo Vietnamcem (nebo i s jiných asijských zemí), kteří umí dobře česky. Já Vietnamsky neumím !! :-D   Byla jsem v Asii v Singapuru a na Bali a strašně se mi tam líbilo kvůli tamním lidem. Myslím, že Vitnamští lidé jsou stejní. Kdo mi napíše na miribusiness61@gmail.com nebo na FB www.facebook.com/miribusiness61

16 Marie Marie | E-mail | Web | 19. února 2016 v 12:22 | Reagovat

Ahoj Lumino, ozvi se mi na email nebo FB. Zaujal mne Tvůj příspěvek . Dík :-)

17 Čertice70 Čertice70 | E-mail | 21. února 2016 v 19:31 | Reagovat

Veľmi pekný článok. Mám kamarátky číňanky aj Vietnamky. Poslednú dobu ma štve ako po nich muži bláznia, proste žiarlim, prečo to nepriznať. Mám svoje kamošky rada a všade ich beriem, keď tam potom prídem sama prvá veta je: "Kde máte číňanky?" Je pravda že moja kamoška E, je štíhla. Tvrdí že je stará ale vek neprezradí, no vyzerá ako dievčatko s niekoľkými vráskami, štíhlunká ako prútik. Nejedáva veľa vecí, ale aj preto, že bola na operácii. Nepapá mäso, ani sladkosti. Mám ju rada. Nesmiem sa diviť, že ju majú radi aj iní, najmä muži. Ženy samozrejme žiarlia a ohovárajú. Ja nezazlievam E, že ju chlapi chcú myslím na tých chlapov, že akí sú hlúpi, nedovidia na koniec nosa. Moja E nemá rada čechov a za partnera chce číňana, aj ona je číňanka. :-)

18 Taip Taip | 21. února 2016 v 21:56 | Reagovat

Díky moc. Jo i já Vietnamec se strašně sekám v odhadu věku asiatek. :D Souhlasí, vietnamské Vietnamky chtějí jen Vietnamce, počeštěné už jsou více benevolentní a rasy nerozlišují. :-)

19 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 25. února 2016 v 11:22 | Reagovat

A vietnamští kluci to mají taky tak? XD (jako, že ti žijící v VN chtějí vietnamky a těm žijícím u nás je to fuk)

20 Taip Taip | 25. února 2016 v 21:18 | Reagovat

Osobně chci Vietnamku, protože s Češkami mám špatné zkušenosti, ale to je fakt na každém, můj brácha chce určitě Evropanku. :-D  Protože má rád modrooké blond holky. (tím obdobím jsem si už prošel :D)

21 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 26. února 2016 v 16:04 | Reagovat

Jo, ale mě to zajímalo celkově, ne jen dva vietnamci žijící tady. XD

22 Taip Taip | 26. února 2016 v 17:56 | Reagovat

To se spíš zeptej Mei, na asijský kluky je větší expert. :-D :-D  Osobně jsou mi vn kluci docela ukradení (mám řekněme 3 kámoše, kteří se narodili ve Vn a jsou v poho), protože ti pražští jsou strašně nespolehliví šmejdi, pokud nelžou (nepočítám, když si někdo dělá srandu), jsou minimálně hodně vychcaní (nejspíš kvůli konkurenci, v Praze je nedostatek Asiatek. :-D  ) Ani nemám velký vzorek, takže jen co tak namátkou znám z Prahy. Ti, co se narodili v ČR, jsou o poznání lepší. :)))

23 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 28. února 2016 v 18:51 | Reagovat

Jo takhle. XD Ok, poptám se dál. XD

24 Joina Joina | Web | 16. března 2016 v 12:57 | Reagovat

To jsou zajímavé definice. S pohybem  souhlasím. Ten je doležitý snad pro všechny z nás. Ty rýžové pokrmy bych mohla zkusit vyzkoušet, nemohu se za svou postavu stydět, radši bych trošku přibrala a i když jím hodně sladkého mi nic to nepřidá...
Jinak opravdu zajímavý článek :)

25 Illumináti Illumináti | Web | 16. března 2016 v 15:13 | Reagovat

wow
                 such krása
      so turorial
                   much vietnamky
      8-)  8-)  8-)  8-)  8-)

26 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 16. března 2016 v 15:17 | Reagovat

Spíš, než tohle je tajemství krásy a štíhlosti photoshop :-D

Ale jo, český omáčky a špekatý pokrmy okoukaný od Němců jsou za prvý pěknej hnus a za druhý to pak v Česku vypadá jak ve velrybáriu. Tfuj.

27 Beatrix Beatrix | E-mail | Web | 16. března 2016 v 17:19 | Reagovat

Jen by mě zajímalo, co z toho ty ženy mají? Jasně, najít si perfektního muže atd. Ale to si nechtějí taky aspoň trochu ten život užívat? A zmínka o tom, že vietnamské ženy jsou pořád na nohou vyzněla, jakoby ty české byly líné jak veš a neuměly nabídnout ani čaj. :-?

28 Loan Loan | E-mail | Web | 16. března 2016 v 17:36 | Reagovat

Ve Vietnamu jsem naposledy byla ve dvanácti letech. Byli jsme u dědy z otcovy strany a dům byl téměř plný lidí. Nikdo z nich se tam nezastavil ani na vteřinku. Ani já ne, a to jsem mimochodem neuvěřitelně líný člověk.
Děti mi nevadí, dokud na mě nejsou drzí. Ale zas v s vietnamkami v ČR je to jinak, pokud tu vyrůstaly od malička. Ale díky za článek, dlouho jsem čekala, než se na titulní straně objeví článek s tématem Vietnam. :-D

29 stuprum stuprum | Web | 16. března 2016 v 19:50 | Reagovat

Váha není o jídle, ale o rychlosti spalování. :)

30 Sever-rat Sever-rat | E-mail | Web | 16. března 2016 v 20:23 | Reagovat

To jsem nedávno četl, že ve Vietnamu je pivo velmi oblíbené... Je fakt, že jsem žádnou silnější vietnamku ani neviděl :-)

31 retrofeeling retrofeeling | Web | 16. března 2016 v 20:44 | Reagovat

Vedle mě bydlí Vietnamec a je to snad první Vietnamec, který je tlustý - nikdy jsem takového cvaldu neviděla :-D Každý den si smaží spoustu masa, leje do toho kvanta sojovky, no často žasnu nad jeho vařením :-D  :-D Minule proháněl v mikrovlnce čínskou polévku z pytlíku :D Teda vlastně rovnou dvě balení a aby to bylo zdravé, nakrájel si navrch 2 cherry rajčátka :-D Ale nádobí má stylové - všude samý drak a umí to i s hůlkama :-)

32 hogreta hogreta | E-mail | Web | 16. března 2016 v 20:47 | Reagovat

Tak z druhé strany, ono se to všechno už tady dost posouvá a rozhodně už není pravda, že by fakt téměř všechny Vietnamky byly štíhlé. Možná, že když je jim kolem dvacítky, tak většina je štíhlých, ale tak ve věku 40-50 už je docela dost vietnamských žen plnoštíhlých nebo aspoň trošku oplácaných :).

Já si myslím, že znám recept na vietnamskou štíhlost - většinu roku je takové vedro, že člověk ani nemá moc chuť k jídlu. Stejně tak jako nemá chuť na přeslazené věci, nehledě na to, že by se třeba čokoláda hned roztavila a větrník hned zkazil. To je moje zkušenost :-D. Takže pak místo sladkého dezertu pěkně ovoce. A taky si myslím, že opravdu hodně dělá to pečivo, protože pro nás pro Čechy často tvoří poměrně hojně zastoupenou potravinu v jídelníčku. A ještě jedna věc, která podle mě má velký význam pro štíhlost - ono sice Vietnamky jsou pracovité, ale umějí odpočívat. Stačí se projít kolem jedné odpoledne po městě - je vylidněno, všichni si dávají šlofíka (co taky dělat v tom vedru). U nás to odpočívání tak běžné není, ženské chodí brzo ráno do práce, večer strhané z práce, v práci jsou ve stresu, doma jsou ve stresu, spí pár hodin denně a ještě nekvalitním spánkem - to se na postavě opravdu hodně podepíše. Vietnamky možná jsou schopny vstát v pět ráno, aby ráno cvičily, ale mnohé z nich si můžou lehnout na hodinku či dvě odpoledne po obědě. Odpočívání a úspěšné odolávání stresu je podle mě pro udržení váhy ještě důležitější, než jídelníček.

33 Caroll Caroll | Web | 17. března 2016 v 8:43 | Reagovat

Hodně dobře zpracovaní článek. Chválím velmi čtivý typ psaní a zároveň neobvyklé téma. Vietnamské slečny a ženy se mi vždycky hrozně líbily, takže tento článek o tajemství jejich krásy a štíhlosti mi celkem pomohl, protože se právě taky snažím se sebou něco dělat. Rozhodně tvé rady využiji a přijdu se sem ještě podívat. :)

34 Smile Smile | Web | 17. března 2016 v 9:54 | Reagovat

Zajímavý článek, dost se mi líbí to téma, navíc je úžasné číst to od někoho, jako jsi ty - kdo to viděl, zná to z osobní zkušenosti a tak, chápeš, než aby o tom nějakej Amík dělal studii. -.- :D Navíc píšeš fakt dobře, skvěle se mi to četlo. :)
Co se mě týče, miluju rýži a pokud nejsem nemocná, nebo fakt nepotřebuju pauzu, celý den se nezastavím. Až na školu, ale co se dá dělat, že jo, když jsem na střední. Snažím se jíst zdravě, ale je pravda, že jsem milovník chleba, takže v tom bude asi háček. :D Ovšem co se piva týče, chovám k němu lásku. Typická Češka, určitě to mám po rodičích. :)
Tvůj blog si dám na 100% do oblíbených, vypadá to, že tu máš spoustu zajímavých věcí, navíc se snažím trochu zhubnout. Stačilo pár měsíců zdravotních problémů a moje kondička se ztratila stejně rychle jako dobrý známky ve škole...
Vážně pěkný článek. Měj se hezky. :)

35 Fredy Fredy | Web | 17. března 2016 v 10:11 | Reagovat

vietnamky jsou pěkný holky, kdybych se narodila jako vietnamka, rozhodně bych se nezlobila :-)

36 Taip Taip | 18. března 2016 v 0:49 | Reagovat

[24]: Joina - díky, člověk musí mít v merku všechno, od cvičení po stravu, pokud chce zůstat fit na BMI 20-26. :-)

[25]: Thanks bro :D

[26]: :-D  jojo, photoshop umí každá Vietnamka na výbornou, občas dokonce lépe než moje maličkost, fotograf amatér, který se hrabal ve Photoshopu, když ještě byly v plenkách  :-D  Njn, Češi umějí jen okoukávat všechno od sousedů, málokdy něco sami vymyslí. :-)

[27]: Ahoj Beatrix, ano stojím si za tím, že jsou celkově Češky o dost línejší než Vietnamky. I když jsou Vietnamky více zlatokopecké, umějí pak také máknout, pracovat třeba ve večerkách, obchodech se zbožím, najls atd. Co se vaření týče, každá slušná Vietnamka umí vařit jak česká tak i vietnamská jídla, co umí Češky kromě vepřo-knedlo-zelo? Nic moc abych pravdu řekl, občas nějaké lasagne nebo nějaká buchta, nic moc tvůrčího, komplikovaného, aromatického. Na druhou stranu Češky mají přednosti jinde, abych zase neházel všechny do jednoho pytle. Mě se to tak zdá, můj osobní názor, zkušenosti, každý má na tuhle záležitost jiný pohled. :-D

37 Taip Taip | 18. března 2016 v 1:01 | Reagovat

[28]: Hehe, teď si představ takový pohřeb,  který jsem zažil ve VN, bylo tam cca 250-350 příbuzných, kamarádů, kolegů atd. a to jich dost ani nedorazilo. :-D  Jinak pokud jsi ve společnosti Vietnamců nejmladší, musíš dělat všechno za ostatní i když tě pošlou si sednou, je to zvyk, tradice...

Osobně mám rád malé děti cca 4-10 let, protože si z nich můžu dělat srandu a pořádně je "týrat". :-D  :-D  Díky za přečtení, komentář, budu rád za další.

[29]: Souhlasím částečně, je to i správným zdravým jídlem, protože se to spalování pak umocní, protože kalorie prostě nejsou, kde by se spalovaly, takže se spálí přebytečné tukové zásoby. :-P

[30]: Ano, všichni muži/chlapi/kluci chlastají piva po litrech, sám si k ve VN dám dvě, k večeři jednu, v ČR nemám potřebu, protože je tady zima, takže si spíš dám teplý čaj. :-D  :-D  Odkázal bych tě na jednu mou vzdálenou sestřenici. "Silnější" postavy :-D  :-D  ,jenže to by se na mě možná nasrala, že jí tu pomlouvám. :-D

[31]: V každém národě jsou černé ovce, vyděděnci, odpadlíci, brzdy, blbci atd. :-D   Je dost nechutný, to se musí nechat. :-D   Nejspíš už je to bohatý fajnšmekr, který si užívá života a kompenzuje si komplexy/zaplňuje díru v srdci jídlem. :-)

38 Taip Taip | 21. března 2016 v 19:56 | Reagovat

[32]: V Kladně a okolí je cca 200+ Vietnamců a moc tlustých ve středním věku není, 2-3 by se našly.

Mýlíš se Hogreto :-) , Vietnamci dávají cukr skoro do všech jídel. Dezerty jsou koncipované tak, aby vydržely horko - proto vypadají jak puding/aspik a dávají se samozřejmě vychladit do ledničky, jí se nejvíc až k večeru, po večeři, když je chládek. Ano, souhlasím s tím šlofíkem, který pomáhá proti stresu. Nicméně bez spalování kalorií (manuální práce) budeš ztěží štíhlejší. ;-)  :-D

[33]:  Díky Caroll. :-)  Jsem potěšen, že jsem tě inspiroval. :-)

39 Taip Taip | 21. března 2016 v 20:02 | Reagovat

[34]: Díky Smile. :-)  Blog se v brzké době přesune na wordpress. :-D

[35]: To bys fakt nechtěl, musel bys makat jak o život, starat se o rodinu. 8-O  Fakt to není sranda, když už máš 3+ dětí. O_O  O_O :-D

40 hogreta hogreta | E-mail | Web | 21. března 2016 v 21:12 | Reagovat

[38]: Já ani nemluvím o "moc tlustých" (těch znám taky jen pár, i když asi více, než ty), ale o normálních, oplácaných. Já teda naopak neznám ani moc Vietnamců ve středním věku, kteří by byli vysloveně štíhlí, oni jsou většinou drobní, ale třeba malé bříško (nebo ženské nějaký ten špíček) prostě mají. Tak ono když člověk měří 160cm tak vždycky bude vypadat drobnější než někdo, kdo měří dva metry - jedině, že by ten dvoumetrový byl vysloveně vychrtlý.

Ale já nepsala, že nepoužívají cukr. Jen, že na přeslazené jídlo v tom vedru prostě není chuť. Ne, neznám jediného Vietnamce, který by si po obědě dal přeslazený dortík nebo přeslazený dezert. Dají si ovoce (a já to rozhodně nemyslím jako výtku, kdybychom se i my Češi naučili jíst místo dortů ovoce, určitě by nám to prospělo). Samozřejmě, že i Vietnamci jedí sladké dezerty, ale rozhodně ne v takovém množství - a jak říkám, na přeslazené a těžké věci prostě není v tom vedru chuť. Ano, po večeři jsme ve Vietnamu třeba taky chodili na zmrzku, jenomže to se s českými přeslazenými sladkostmi přece nedá srovnat :-D. A z druhé strany se dá taky říct, že když je tady v ČR zima, tak lidé prostě jedí těžší a "teplejší" jídlo, málokdo si dá v zimě lehký salát. To je to, co podle mě dělá ty rozdíly v jídle - počasí. Kdyby český národ vyrůstal někde, kde je většinu roku vedro a vlhko, pravděpodobně by taky neholdoval těžkým tučným omáčkám a knedlíkům. A kdyby vietnamský národ žil v nitrozemí, kde je teplo tak jednu třetinu roku a vedro asi jednu pětinu, jinak je divně, hnusně nebo zima, tak by asi taky nejedl lehká jídla se spoustou zeleniny a mořských plodů.

To by ses divil, jak šlofík dělá divy :). Štíhlost je především o produkci správných hormonů, o správném fungování těla. Pokud mi tělo a hormony fungují správně, pak jím přesně tolik, kolik potřebuji, a jím to, co potřebuji. A s tím dělá spánek opravdu divy. Je spousta lidí, co makají jak šrouby a přesto jsou tlustí. Proč? Třeba právě proto, že neumí odpočívat, jsou vystresovaní a tak musí energii dohánět jídlem. Člověk, který více odpočívá má i menší potřebu jíst a nemá potřebu jíst hodně kalorická jídla. Stejně tak vyrovnaný člověk, který není ve stresu, jí méně. Stres stravování strašně ovlivňuje. A to je podle mě hlavní tajemství "štíhlosti Vietnamek". Ve Vietnamu je trošku jiné myšlenkové naladění, lidé jsou pozitivnější, lépe odolávají stresu. A umějí efektivněji odpočívat.

Hlavně se mi docela nelíbí, jak si myslíš, že obecně jsou Vietnamky pracovitější, než Češky. Já třeba žiju v české rodině, ale tak na třetinu už i ve vietnamské rodině - a že by mezi tou pracovitostí byly zase tak obrovské rozdíly, to teda fakt nepozoruju. Vidím to z obou stran, vidím, jak se třeba chová moje mamka a jak se chová partnerova mamka, jak se chovala moje babička a jak se chová jeho. Jak se chovám já a moje sestry či sestřenice a jak třeba dívky ve vietnamských rodinách... Nevím, jak si to představuješ (jakože třeba česká mamka přijde domů a lehne si k televizi, nebo co si myslíš?:-D) , ale vážně v tom nejsou moc rozdíly. Když už jsi připomínal tu babičku - žil jsi třeba někdy s nějakou českou babičkou v české rodině? Mi to tedy nepřijde moc odlišné. Moji prarodiče vlastnili statek, babička vstávala každý den ve čtyři ráno, aby vyhnala slepice a já si vzpomínám, že když jsme třeba sklízeli brambory, tak opravdu celá rodina se hrbila na tom poli a dost makala (včetně nás dětí, které na sebe spíš ty brambory házely, ale to je druhá věc:-D). Jop, a v té době tady bylo taky běžné, že mají lidé klidně i 5+ dětí (teď už je standard tak 2 děti, ale to i ve Vietnamu v současné době nemívají těch dětí víc, pokud žijí ve městech). Takže i ta starost o rodinu byla srovnatelná. Co si pamatuju z dětství z vesnice, tak spousta ženských se tam vysloveně udřela. Ono jestli je to bramborové pole nebo rýžové, to vyjde tak nějak nastejno... Ne, fakt si nemyslím, že se dá obecně takhle říct, že Vietnamky jsou "několikanásobně" pracovitější než Češky.

Zmiňuješ třeba, že v pět hodin ráno jdou ženské cvičit do parku. To je pravda (ale upřímně - myslíš, že by vstávaly, kdyby venku bylo nula stupňů? Podle mě hodně z nich vstává taky proto, že začíná být vedro a ráno se blbě spí, také proto Vietnam ožívá poměrně brzo). Ale podle toho, že české ženy ráno necvičí, se přece nedá usuzovat, že jsou líné. Znám spoustu českých žen, které také vstávají v pět, protože jdou do práce. Pokud cvičí, tak cvičí odpoledne po práci, zajdou si třeba na zumbu, na aerobic... Žijeme prostě jinak, v jiných podmínkách... Nedá se to takhle porovnávat a říkat, že když já dělám tohle tamta na druhé straně světa tohle nedělá, tak že je líná. To je, jak kdybych tvrdila, že Češky jsou chytřejší, protože jsou většinou vystudovanější, než Vietnamky. To je přece taky úplná blbost, nemůžu říkat takové věci, pokud se nepodívám na věc z širšího kontextu. Prostě si myslím, že tohle prostě nejde porovnávat, na to žijeme v příliš odlišných prostředích, podmínkách a světech :).

41 Taip Taip | 21. března 2016 v 22:14 | Reagovat

Mno, chytáš mě jen za jedno slovo a nebereš všechno s odstupem v širším kontextu, říkám jen co je běžnější jak v české tak ve vietnamské kultuře.

Sladké? Ve VN jsem kvůli nesnesitelnému vedru pořád (minimálně 2x denně) pil "Mia da, Tra Da, Sua Da, Kem..." - vylisovaná cukrová třtina s ledem, zelený čaj s ledem, mléko s ledem, sója s ledem a samé zmrzliny. :-D

Až budou Češky pracovat 12 hodin denně/7 dní v týdnu, přitom vychovávat 3+ dětí a starat se o domácnost jako ženy ve VN, budu o nich básnit lépe. :-D   S tím statkem, vídáš ve městech nějaké statky? Ano, na vesnicích jsou lidé mnohem pracovitější. :-)  

Po ránu je ve Vietnamu příjemně, osobně jsem zůstával co nejdéle v posteli, 7-7:30, protože jsem měl školu až od 9. :-)

Češky mají přednosti jinde, jenže to nemám potřebu rozepisovat, každý má svůj názor a vkus. Navíc tohle není blog o Češkách, nezajímají mě.  :-D

42 hogreta hogreta | E-mail | Web | 21. března 2016 v 22:42 | Reagovat

[41]: Vážně si myslíš, že se třeba vylisovaná cukrová třtina dá srovnat s takovým pořádným tučným přeslazeným větrníkem? :-D Nebo čokoládovým máslovým dortem? Podle mě ne. Máme prostě mnohem sladší a tučnější dezerty. Ale jak říkám, to přece není výtka, naopak, brala bych vaše dezerty všemi deseti :)

"Až budou Češky pracovat 12 hodin denně/7 dní v týdnu, přitom vychovávat 3+ dětí a starat se o domácnost jako ženy ve VN" - ale prosimtebe, a nepřeháníš to trošku? Fakt si myslíš, že většina Vietnamek tohle dělá? Kdyby ano, tak je město vlastně pořád úplně vylidněné, když by všichni byli schovaní ve fabrikách. Ale to není pravda, i ráno jsou třeba různé kavárny docela plné. Ukaž mi v dnešní době ve městě ženu, která dělá to, co jsi popsal. Vždyť i ve Vietnamu ve městech už Vietnamky většinou ani 3+ dětí nemají. A i kdyby Vietnamka pracovala "12 hodin denně/7 dní v týdnu", tak to zase nebude tak horké s tou výchovou - protože jakože kdy to dítě vychovává, když spí? Když tedy je 12 hodin denně v práci, tak na to dítě a na nějakou výchovu asi moc času nemá, že... Já mám spíš trošku pocit, že se snažíš srovnávat to, co bylo ve Vietnamu v historii s tím, co je v současné době v ČR. Ale nesrovnáváš srovnatelné věci. V současné době Hanoji snad vídáš nějaká rýžová pole nebo statky? Taky ne. Kolik lidí trvale žijící třeba v té Hanoji má více než tři děti? Lidé ve městech Vietnamu pracují v současné době podobným způsobem, jako pracují v současné době lidé ve městech jinde na světě. Já mám hlavně pocit, že ty nemáš moc představu, jak fungují české rodiny a co české ženy v českých rodinách skutečně dělají. A jak třeba skutečně pracují, vychovávají děti a starají se o domácnost. Jednoduše do toho nevidíš, což je jasné a pochopitelné, každopádně bys asi neměl soudit něco, do čeho nevidíš.

43 Taip Taip | 22. března 2016 v 16:46 | Reagovat

Vzdávám se, "určitě" toho víš hodně. [:tired:]

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama