Nová generace Vietnamců v ČR, jak se baví?

29. února 2016 v 21:06 | Tiep Nguyen Huu |  Vietnamská kultura

Nablýskané BMW, iPhone v jedné, iPad v druhé ruce, ulitý oblek, značka vietnamský kluk. Šíleně drahá kabelka Marc Jacobs, iPhone, střevíce Louboutin, vyzývavé šaty, které křičí, všimni si mě, jsem vietnamská holka. :D


Přes týden ve škole, o víkendech pomáhat rodičům v obchodě/restauraci, běžný život většiny mladých Vietnamců v ČR. Pak jsou zde i výjimky, např. můj případ, kde mi otec do mých 23 let výslovně zakázal pracovat, abych se maximálně soustředil na studium - s mámou se o tomhle pořád hádali, máti byla pravým opakem. Šílené? Ano, moc jsem nepracoval, a když jsem pracoval o víkendech při škole, radši jsem to před otcem tajil (drsné práce to nebyly, na gymplu jsem přes týden jsem doučoval VN slečny :D (aj, mat, fyz, che), o víkendech na VŠ promotér Samsungu a Epsonu). Největší škoda byla, když mě pozval kámoš, abych s ním jel pracovat přes léto na farmu do Německa, musel jsem kvůli otci odmítnout, protože by mě na 2 měsíce pryč z domu nepustil, vlastně ani matka.


Po práci je zasloužený odpočinek, hospoda aneb jak se mladí Vietnamci baví? Obecně si myslím, že kvůli odlišné, přísné výchově vznikají dva extrémy (teď nepočítám normální, průměrné Vietnamce, kteří se hodně chovají jako Češi). Z prvního extrému vyroste slušný, klasický vietnamský dříč, který maká do úmoru a jednou za měsíc se jde do klubu, baru, dízy pobavit, zatančit. Z druhého extrému vyroste cosi jiného, vychcaného, co se snaží přiživovat na ostatních lidech (drogy, nelegální zboží, kradené zboží atd.), aby vydělal pořádný balík na drahá auta, děvky a chlast.


Na gymplu jsem nemohl po 19 hodině jít ven. Jednou za půl roku, když jsem udělal pořádné psí oči :D, mě na narozky kámoše pustili (a běda, kdybych se vrátil později než v 23h). Na vysoké škole už to bylo o něčem jiném, chodil jsem s kámoši do hospy, kdy se mi zachtělo, přesněji každý pátek od 18h s následným přesunem do baru Revolution v Kladně. Občas, když jsem nešel, matka se zeptala, co se stalo, že smrdím doma? :D Ironie života…



















Jsem nejspíše špatný vzorek, typ člověka vhodný k popisování toho, jak se mladí Vietnamci baví, protože jsem měl jinou "výchovu" a navíc jsem byl "ajťák", který chodil na ČVUT, tudíž měl raději svůj komp než holky, kterých byste na FELu těžko pohledaly (2 holky na cca 600 kluků v ročníku), nicméně jsem chodil s vietnamskou diskantkou (na FELu nebyl moc široký výběr :D), která studovala ČVUT na stejné fakultě, jiný obor, měla stipendium z Vietnamu a studovala v angličtině (bavili jsme se převážně anglicky :D). Tehdy jsem moc vietnamsky neuměl, typické banánové dítě, a ani jsem se k Vietnamcům moc nehlásil. Občas mě vzala na dízu a tam jsem se cítil nesvůj, protože jsem býval strašný introvert, který nosil hadry ve stylu ajťáka/bezďáka :D, který měl taneční pohyby jak lenochod v říji a hlavně nedokázal konverzovat s ostatními "lidmi". Ano, nepřipadal jsem si jako normální člověk, tj. býval jsem "nolifer", zajímaly mě jen PC hry, stolní tenis, turnaje karetní hry Yu-Gi-Oh (jednou jsem byl po kvalifikaci v ČR na mistrovství Evropy v YGO, ve španělském Madridu, nevyhrál jsem ani prd :D), šlus.


Klasické Vietnamce zajímá hlavně, jak ulovit holky, hazard, fotbal a prachy. S penězi moje rodina nemá problémy (táta má v Berouně obchod s oblečením). Z hazardu jsem, po jednom menším debaklu (ruleta) z gymplu, se vyléčil. Holky lovily mě :D (spíš rodiče holek z Kladna). A fotbal mě nikdy nebavil, protože mi přijde jako strašná blbost, honit se za míčem (většinou jsem byl v brance a chytal). Mladí Vietnamci na Kladně mají svůj fotbalový tým i dresy, v létě vyzývají kluky z Rakovníka, hraje se o 10-20k Kč, ano, zase ten vietnamský hazard. Je vědecky dokázáno, že návykové centrum v mozku mají Asiati 3x větší než Evropani. Proto jsem hrdý na to, že jsem Asiat, Vietnamec. Snažím se zlepšovat ve všem, co dělám (tj. oproti Evropanům se snažím 3x víc :D). Kupříkladu kdysi v 5. třídě mě jeden kámoš učil hrát pinčes, tehdy jsem neuměl ani držet pálku. V dalších letech jsme byli 3 děcka, která po škole intenzivně trénovala, až nás vrátná musela vyhazovat ze školy :D cca v 16:30. Po základce jsem přemýšlel, jestli se dát na dráhu profesionálního hráče stolního tenisu (prý by mě to neuživilo, protože stolní tenis není v ČR rozšířený, tak jsem od toho upustil).



V Kladně není moc co dělat, trénování karate, procházky po lese Bažantnice (jednou nás chytli policajti, když jsme s kámošem udělali ohníček u lesa :D), občas si zaplavat v Aquaparku, paintball s kámoši (holky dávají paintball drsněji než kluci wtf? :D), kino a squash na Sítné, motokáry a beach volejbal v létě, grilovačky, chlastačky v centru, občas nějaké kluby v Praze. Člověk, který není tolik studijně ani pracovně vytížený si pak musí najít další koníčky, v mém případě to bylo paření League of Legends, Doty, CSka a psaní blogu před cca 5ti lety (22let).


Kvůli blogu jsem si pořídil i první digitální polozrdcadlovku (pak i druhou, lepší), abych měl i ilustrace k článkům. Focení mě chytlo, bavilo, postupně jsem se zlepšoval, zde jsou příklady mých fotek, první 2 focené před lety a 3 v poslední době, profesionální fotograf ze mě nebude, jen mě to baví.






Ano, nejspíš jste na posledním obrázku poznali moji sestřenici Be Ha, slavnou Youtuberku. :)))



















Karaoke mě chytlo pod krkem (před 6+ lety by mě na karaoke nikdo neuvrtal), jenže teď mě mají plné zuby v práci i doma, jak si furt zpívám nebo broukám. :D Můžete porovnat z těchto videí, před lety a dneska, než jsem šel ven (Demons trénuju už druhý měsíc, pořád žádná sláva :(). Nemám o sobě vysoké iluze, zpěvák ze mě taky nebude. (Demons je fakt těžký, Counting Stars zní trochu lépe :D)




































V čem vážně chci vynikat je vaření, chci se stát šéfkuchařem (ze skalního ajťáka :D) a v budoucnu mít síť restaurací (můj vzor je Gordon Ramsay), uvidíme, jak to půjde v budoucnu s první, nebudu předbíhat (od 1.2.2016 pracuju v bistru). Co je u mě zajímavé? V 4,5 letech jsem dokázal napodobit mámu a uvařit rýži v kotlíku, na otevřeném ohni, v tomtéž věku i vykostit rybu, jen jsem byl celý od rybí krve a týden smrděl rybinou. :D V pubertě jsem doma, často z nudy, (když zrovna vypadl server Doty, CSka nebo internet :D) uvařil nebo upekl něco zvláštního, naštěstí se nikdo neotrávil ani neudusil. :D


Aiko, tento článek je věnovaný hlavně tobě. :D V dalším článku se pokusím rozvést, co všechno se dalo dělat v Hanoji, tam toho bylo vážně mrtě. Ostatním děkuji za přečtení, zdržte se komentářů na moji osobu, pokud Vám něco přijde nereálné (například v 4,5 letech vykostit rybu). Prosím hlasujte v anketě díky.
 

352 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Rachel-Roo Rachel-Roo | E-mail | Web | 1. března 2016 v 1:09

zajimavy clanek, vic takovych, rada se zase neco dozvim :)

2 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 1. března 2016 v 19:42

Děkuju. ^^ Páni, odmala jsi docela akční. :D Už jsem si říkala, že takový už snad ani nikdo není. S příchodem internetu a dalších věcí jakoby se plno lidí zavřelo mezi čtyři stěny pokoje a teď už jim zbývá si na všechny ty přístroje napojit i vlastní mozek. :-D Ani já bych nedokázala pořád jen sedět a nic nedělat. Vždycky si připadám divně, když se někdo zeptá "Co děláte ve volném čase?" a zatímco všichni odpovídají jednu dvě záliby, já toho vyjmenuju tolik až na mě začnou civět s takovým tím tikem v oku. XD

Mimochodem, měla bych otázku: z jaké části VN vlastně pocházíš? :-)
Ono totiž podle fotky tady na tvém profilu a toho druhého videa, kdybych nevěděla, že jsi vietnamec, tak bych tě tipovala na jiný stát. ^^ Na rozdíl od jiných čechů, já si všímám rozdílů ve vzhledu mezi jednotlivými asijskými národy a ty máš na vietnamce docela ostré rysy ve tváři, takže jak jsem psala - nevědět pravdu, zařadím tě asi jinam. ^^

3 Taip Taip | 1. března 2016 v 21:51

To jsem si spíš připadal jako úplný outsider, který vůbec nezapadl. :DDDD Dřív na prvním stupni základky jsem byl "skejťák", abych zapadl do skupiny. :D Na druhém stupni jsem byl PC pařmen, abych zapadl do lepší skupiny. "Pařmenství" přetrvalo i do dneška. :-D  :-D   Jsem z vesnice v aglomeraci Hanoje (Hanoi 2), narodil jsem se ve VN a přijel jsem do Čech v 5,5 letech. Tehdy v první třídě jsem nevěděl ani jak říct učitelce, že potřebuju na záchod. :DDD Díky tomu jak mám vietnamské kořeny, jsem trochu jiný banán a vietnamštinu jsem se zpětně naučil docela rychle (díky tamním slečnám). :DDDD

4 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 2. března 2016 v 0:11

Jo takhle. ^^
Btw. v tom nejsi jediný, mě zapadávání do kolektivů vůbec nějak odmala nešlo XDDD

5 Taip Taip | 2. března 2016 v 0:21

Swageři nám musí závidět, SWAG máme v krvi :-D  :-D  :-D

6 Taip Taip | 2. března 2016 v 0:28

[1]: díky Rachel-Roo :) vždycky mě zahřeje u srdce, když někdo chce přídavek. :DD

7 normální vietnamec normální vietnamec | 3. března 2016 v 0:01

Velmi pěkný článek! :-) Dovolím si vložit svůj pohled na věc, bude to trošku delší tak snad si to někdo přečte :). Jsem ročník 93 a do Česka jsem přijel, když mi bylo 5. Umím psát i mluvit po našem a to bez „divného“ přízvuku.

Co v poslední době vidím je jen pláč, jedna skupina si stěžuje na nedostatek pozornosti, druhá na těžký život a třetí na nedostatek svobody. Říkám si, že dnešní děti jsou tak rozmazlení, že by potřebovaly pár výchovných ran. Je sice pěkné, že se snažejí o asimilaci, ale copak nezapomínají na to, kdo že jsou? Odkud pocházejí? Kde mají kořeny? Připadá mi to, že spousta dnešních mladých se stydí být "žluťáskem" a zapomínají je svůj původ. Ale jednoho dne pochopějí, že pro Čechy budeme navždy synové a dcery trhovců a stánkařů. Tím chci teda říct, že se někteří až zbytečně ponižují kvůli pozornost a udržení tzv. přátelství s bělochem...mimochodem přátelství, který stojí za houby a nikdy nebude pevný. Můžeš se chovat, přetvařovat jak chceš, ale neschováš svoji barvu kůže.

Dále absolutně nechápu ty vztahy s češkou/čechem. V 99% to nikdy nevydrží a nebo to je vztah jen o penězích(říkejte si co chcete, ale jsme prostě bohatší..ano, i ten s potravinou). Ale jsem rád, že se to ve valné případě týká jen těch mladých a postupem až vyrostou tak si to uvědomí, že jedině s vietnamkou to bude lepší. Navíc si představte to smíšené dítě ve škole, vždyť se mu budou jen smát. Zažil jsem na praxi dost takových případů.

8 normální vietnamec normální vietnamec | 3. března 2016 v 0:01

[7]:
Já neměl vůbec lehké dětsví, od 12 jsem po škole musel makat v obchodě a po víkendech jsem pracoval od 8h do 19h na stavbě s tátou(dojížděl jsem přes 100km). Takhle to bylo do mých 16let a představte si jak jsem ho tehdy měl rád, malé dítě co bourá zdi a míchá beton :)) a každý rok si otec našel nový koníček, který nás zabavil na celý rok. Neměl jsem moc kamarádů, kamarádi mě nechápali, nechápali práci. Pokaždé když jsem jim řekl, že jsem v práci tak se mi vysmáli. Ale nikdy jsem ani nečetl, pořád jsem pracoval a mlčel. Najednou, ale přišel zlom a okolo 18-19 roku mě otec začal hrozně rozmazlovat a tehdy jsem si uvědomil, že mě chtěl jen vychovat, chtěl mě naučit hodnotu práce, hodnotu peněz, protože on byl velmi chudým dítětem. Nechtěl, abych se stal tím rozmazleným dítětem s nablýskaném BMW(SAPA boy). A já jsem za to vděčný.  a teď? K řidičáku mi chtěli koupit nablýskaný bmw(a pořád mi chtějí koupit drahé auto,  prý nejsem synem nějakých lůzrů, abych jezdil MHD :) ). Mám prakticky všechno na co si vzpomenu, když něco chci tak to prostě půjdu koupit(začal jsem dostávat šílené kapesné, asi náhrada za to, že jsem do svých 18 nic nedostával), nemusím se starat a strachovat se o budoucnost, je jasné, že jsme hodně zajištění, mohu chodit kamkoliv, kdykoliv.... Co z toho teda plyne? Budete mít svobodu jen tehdy, když se bude chovat dospěle a zodpovědně, přesvědčíte rodiče a sobě.  Ale já nemám potřebu každý týden chodit chlastat, chci pracovat a i studovat(studuji tu slavnou ekonomku v Praze, je to docela na hovno škola, takže ji třeba jednoho dne i dodělám), nechci auto, nepotřebuju věci za desítky tisíc, protože k čemu? Pravý přítel, rodina se nestará o to co máš na sobě a v čem jezdíš.

Jen pár zajímavostí. Narozeniny jsem slavil 3x(ano, tak tvrdá výchova), do svých 5 let jsem nevěděl, jak vypadá otec a matka. Sice mi nikdy neřekli, že mě mají rádi, ale já vím, že mají. Tím chci říct, že život není pohádka, nemůžete chtít být čechem. Nestěžujte si, makejte, poslouchejte rodiče, snaže se vylepšit živnost rodičů, když umíte jazyk. Nebo chcete pracovat někde za 20 000 a kde vám bude čech rozkazovat a nadávat vám do větví?

9 Martin Martin | 3. března 2016 v 6:05

Musím reagovat na normálního Vietnamce. Jsem Čech, ročník 91.

S tím co píšeš o vztahu Čechů a Vietnamců absolutně nesouhlasím. To, že vás vždycky budeme vnímat jenom jako děti trhovců a stánkařů je úplný nesmysl, ty si snad myslíš, že když potkám na ulici Asiata, tak si hned řeknu áá hele, trhovec? Nikdy mě to ani nenapadlo a neznám nikoho, kdo by takhle přemýšlel. Poznámka o nemožnosti přátelství s bělochem je až urážlivá vůči nám. Schovávat kůži vážně nemusíš, tohle je nám fakt jedno.

Co se týče vztahů tak nemám zkušenost, ale myslet si, že je to v 99 % pro peníze je fakt absurdní. Nevím nic o majetkových poměrech Vietnamců v Čechách, ale věz, že typicky si Češi Vietnamce s bohatstvím nespojují. A nemůžu mluvit za holky, ale nám mužům se asijské holky obecně líbí a pokud si ti dva spolu rozumí, tak proč ne? O míšené dítě v českých školách bych se opravdu nebál, naprosté většině Čechů bude připadat ohromně roztomilé. A ve škole by žádný problém nemělo - našlo by si normálně kamarády jako každé jiné dítě, protože bílý rodič by z něj vychoval normální sebevědomé dítě a ne otroka. Ty jsi kamarády neměl ne kvůli své barvě kůže, ale prostě proto, že jsi byl v kolektivu outsider. Děti obecně umí být dost kruté, a dětský kolektiv je neustálý boj o moc a sociální postavení. A pokud je někdo z domova vychovávaný k naprosté poslušnosti a nemá ostré lokty, aby si mezi vrstevníky dokázal prosadit svou, tak prostě skončí na okraji. Kdyby měl bílý kluk tvou výchovu, tak dopadne ve škole úplně stejně. Jasně, nenadávali by mu do větví, ale našli by si něco jiného a nebavili se s ním tak jako tak.

Hodnotu peněz ses možné naučil, ale za cenu vypěstování naprostých antipatií k téměř všem obyvatelům země, ve které žiješ. Tak snad to stálo za to. Poznámku tvých rodičů o tom, že MHD je pro lůzry nechám raději bez komentáře.

10 Taip Taip | 3. března 2016 v 7:58

Si připadám jak u otázek Václava Moravce :-D  :-D  :-D

Normální Vietnamec - hele přečetl jsem si to a docela tě chápu, já třeba za vysvědčení dostával nehorázný prachy, ale zase moje rodina byla kdysi strašně moc chudá, hlavně první moje tři třídy (takže jsem od 6-8 let jezdíval na trhy s rodiči, na stánky, něco takového by můj brácha nepřežil :D)  v 8. i 9. třídě jsem dostal za vysvědčení 30k jak od matky tak i otce, koupil jsem si pak komp za 84k, tehdy jsem byl hrozný hovád, neuměl jsem pracovat s penězi, mě narozdíl od tebe dávali šílené kapesné už od 4. třídy (stejně jsem se oblékal jak bezďák, zvyk z VN), takže jsem neměl u úctu k penězům, právě na gymplu už mi přestali dávat prachy, takže mi matka sehnala práci - doučování Vietnamek.  :-D.  Číst i psát jsem kdysi taky uměl, pak jsem to zapomněl, protože jsem se nestýkal s Vietnamci. Zase umím. :DD

Co se týče názoru na Čechy, ty i Martin máte v něčem pravdu, ale nikdo z nás nemá a absolutní pravdu, obecně do si budeme říkat, jsme fakt žlutí, kámoši bych vynechal, protože těm je barva kůže jedno, rodiče těch kámošů už docela mají jiný názor, taky je to dost individuálni , spíš bych řekl více ngativní v náš neprospěch. Trendově už to začiná být lepší.

Co se týče vztahu, přečtěte se moje články, chodil jsem s 1 VN, 2 Češkami v ČR, 2 VN z Vietnamu (už si hledám nevěstu a ne holku) a pokud nepočítám Vietnam, už jsem 3-4 roky bez holky. :-D   Proti Češkám nejsem, jenže mého bráchu i jednoho z mých nejlepších kámošů česká holka podvedla, mě balili i české holky kámošů, když zrovna chodili s mými kámoši, tak už mám osobně averzi k Češkám, neříkám, že jsou všechny takové. Míchání ras??? Viděl jsi někdy míšenku Moniku Leovou? Poprvé jsem ji potkal v Sasazu na Miss vše, kde se mě její kluk ptal na můj názor na ni. :-D  8-O  A ano je to kočka. :-D

Hehe, před pár lety jsem dostal od máti k Vánocům 400k na auto dle vlastního uvážení, chtěl jsem si teda koupit ojetou A4 audinu z Německa, ale vybodl jsem se na to, a stále radši jezdím MHD (táta má stejně dvě káry). :-D

Ano, máš pravdu, praví přátelé i rodina nekoukají na zevnějšek, nicméně ostatní lidé (hlavně Vietnamci) ano, proto jsem si v poslední době na nátlak matky koupit iPhone 6s (neužitečný, drahý shit, který používám jen na volání, FB a internet) :-D   Jde spíš o respekt lidí, určitě znáš z vietnamského rčení, bohatého nesnáší, nad chudým ohrnují nos a chytrého se snaží zabít. :-)   Jinak díky za komentář, smekám klobouk a gj i gl za tvůj nynější život :-)  nestaň se tím klasickým vietnamským, namachrovaným dementem, na značce mobilu i auta fakt nezáleží, jde o tvoje chování, jak se chováš ke starším nebo chudým lidem.

11 normální vietnamec normální vietnamec | 3. března 2016 v 18:41

[9]: Chtěl bych upřesnit pár věcí, ve škole jsem nikdy outsiderem nebyl, vždy jsem se uměl prosadit, nedostatkem pozornosti jsem nikdy netrpěl. Měl jsem málo "kamarádů" ale měl jsem skutečné kamarády, s některýma vyrůstám i teď a to už je dobrých 16 let :) Bylo to myšleno tak, že jako české dítě slovo práce nechápali a vždy si mysleli, že jim lžu, když jsem říkal, že jdu pracovat.  

Jinak co se týče dětství tak jsem musel bojovat a někdy i doslovně bojovat o respekt. Nevím kde si vyrůstal, ale v Praze v blízkosti tržnice to růžové opravdu nebylo. Denně si slyšel nadávky jako větve, bambusák, žluťásek nebo rejžák. Od mladých vrstevníků po starých. A vlastně i teď to není vůbec jiné, ty pohledy, když nastoupíš do obchodu nebo když jseš na procházku??? Jako kdybychom byli nějaké špíny. Já chápu, že pokud bydlíte v nějaké menší městě nebo na vesnici tak tam jsou lidí jiní a máte zkreslený pohled na věc.

Co se týče holek tak jsem od svých 17let chodil jenom s češky, jednu slečnu jsem měl i hodně rád, ale překvapivě její rodina byla proti :D Ale i já jsem pochopil, že vietnamka má víc společných věcí než česká dívka. Přece žlutý a žlutý k sobě víc pasuje. /V mládí jsem chtěl jenom češku./ A ano, za tím, že PĚKNÁ česká dívka stojí o asisat jen kvůli penězům si stojím, většinou hledají nějaké vzrušení a až ten vietnamec omrzí tak ho odkopne ;-)

Pracuji s lidmi, chodím pomáhat do školy, občas zaskočím i na bezplatnou výpomoc pro chudé, ale ať jseš kdekoliv, budeš dělat cokoliv tak na tebe nebudou mít stejný pohled, nikdy nebude vietnamec na úrovni čecha. Ty jako čech to nemůžeš vědět, ale my cizinci to cítíme.

Nechápej to špatně, já mám česko velmi rád, mám víc kamarádů čechů než vietnamců a nedám na ně dopustit, ale taky nejsem snílek a vím, že to není to pravé pevné přátelství jako s vietnamcem.

Taip: Přesně jak píšeš, hodně lidí koukají na to jak vypadáš, já nejsem žádný snob, mám peníze, ale nepotřebuji si hrát na boháče, pravý boháč ví co má doma a neptořebuje to ukazovat. Nosím věci ,kterí jsou 3-4 roky staré :-D Ale poslední dobou mě už dost lidí s prominutím nasrali a přemýšlím, že si pořídím to krásné BMW a vždy je "vyfuckuju" z okna :-D Pořád si stojím za tím, že míchání ras je opravdu špatný nápad, "učil" jsem rok na základce a měli jsme tam 3 míšence, buď byli rodiče rozvedení nebo jeden neznámej. Děti to byly krásné, ale kolektiv je nepřijal. Musel jsme jendoho čecha i seřvat za to, že tam pozvěpoval "mutante, mutante"

12 normální vietnamec normální vietnamec | 3. března 2016 v 18:47

[11]: P.S taky jsem byl snílek, chtěl jsem být tím banánem, chtěl jsem být čechem, ale člověk to brzo pochopí, že asiat je asiat a  ať se asimilují jak chtějí tak nikdy si nebudeme rovní. Vztah čech-vietnamec by měl až na výjimky zůstat v profesionální rovině.

13 Taip Taip | 3. března 2016 v 19:03

Souhlasím, proto jsem byl taky poslán na převýchovu zpět do Vietnamu. :D Jo, jak jsem se dřív oblékal jak bezďák, tak mě vietnamské holky z Kladna (hlavně z bohatých rodin) většinou odepsaly. :))) (jo Kladno je jen větší vesnice, takže je to o dost lepší než v Praze), ale v Praze se taky nejdou slušné VN, jen jich je o dost míň :-D   Jojo, taky bych se chtěl projet ve své audině a zamávat jim z okénka, ale řekl jsem si prve si sehnat holku-manželku a auto až pak, spíš nějakého VW. Moc lidí v téhle době se nedívá, jestli někde pomáháš, ale jen na to jak vypadáš a v čem se projíždíš. :))))  S těmi míšenci nevím, moc jich neznám, nemůžu objektivně posoudit. Už jsem měl být ženatý nejmíň 10x s VN, s jednou slečnou to bylo fakt na spadnutí před 3 lety, VN, pěkná, strašně hodná, pracovitá, doktorka, z bohaté rodiny, husté věno, ale nebyl jsem si na 100% jistý, jestli mě má ráda, nebo jí tlačí otec do svatby. Tak jsem radši utekl na čas do VN. :-D  Co si budem říkat, 90% pěkných, vysokých holek jsou zlatokopky vn či cz. :-D  :-D   Miluju ČR, dělám si občanství, ale za mě ženu jedině Vietnamku. :)))))) Vysvětleno podrobně v článku 9 důvodu proč vn manželku.

14 Martin Martin | 3. března 2016 v 21:35

Hoši z toho co píšete teda nemám vůbec radost a opravdu mě mrzí, že tomu tak je. Vyrůstal jsem na menším městě a žádní mladí Vietnamci okolo mě nebyli. Jako děti jsme se smáli každé kravině a sobě navzájem neustále. Schytal to každý, ať už proto, že byl malý, nebo naopak zas moc vysoký, tlustý, vychrtlý, příliš chytrý, s křivými zuby, s brýlemi... prostě vždycky se něco našlo. Jasně u vás si každý hned všimne jiného původu a tak to za něj schytáte; je to samozřejmě stupidní, ale vážně si nemyslím, že by za tím bylo nějaké opravdové pohrdání nebo tak něco. Nechci vaše nepříjemné zkušenosti nijak bagatelizovat, to vůbec ne, jen chci říct, že to, že se vám děti smály hned nemusí znamenat, že pro nás nejste rovnocenní. Děti jsou prostě hloupé a neuvědomují si, jak tyhle blbé řeči můžou ostatním ublížit.

Tohle téma se mě dost dotýká, protože sám chodím s Američankou čínského původu. Krásná holka se skvělou povahou, která kombinuje to nejlepší z amerických vlastností jako otevřenost a sebevědomí s těmi typicky asijskými jako věrnost a oddanost - prostě ideální kombinace. Studuji v zahraničí, výhledově uvažujeme o svatbě a přemýšlíme o tom, kde žít, jestli USA nebo ČR. Vždycky jsem si říkal, že bych rád vychovával děti v ČR a přítelkyně je z představy života v Evropě nadšená, ale to co jsem si tady přečetl mě teda moc nepotěšilo :-( Pořád nemůžu uvěřit tomu, že by Češi koukali takto skrz prsty zrovna na Vietnamce. Máš pravdu, že z vnějšku do toho tak vidět nemůžu, ale kdykoliv se s ostatními Čechy bavíme o Vietnamcích, tak snad každý by řekl nanejvýš slova uznání o tom, jak tvrdě většina dře, s nějakými opovržlivými řečmi jsem se opravdu nikdy nesetkal! Jasně, moji kamarádi jsou vesměs inteligentní lidi z dobrých VŠ a připouštím, že ta méně inteligentní část populace může být taková. Ale to jsou lidi, kteří by opovrhovali i mnou, Čechem, už jen za to, že nepocházím ze špatných poměrů, studuji dobrou školu, atd... Takovým lidem je radno se vyhnout, ať jsi Čech nebo Vietnamec.

15 Taip Taip | 3. března 2016 v 21:58

Průměrné IQ, tj. normální, průměrní lidé, má hrubých 70% českého obyvatelsta - dle mého názoru cca 70-80% z těch s průměrnou IQ se dívají na barvu kůže, mají předsudky atd. Podprůměr nepočítám, ti pomalu nevědí jakou barvu kůže mají oni sami. Nadprůměr (110-120) - vysoké IQ cca k 130-140 jsou podle mě nejlepší lidé, protože mají velký rozhled a mají nadnárodní myšlení, těch je podle Gausovy křivky od Mensy cca 15%, tam bude podle mého názoru opak, cca 20-30% anti-jiné národy.

Tak tolik bych asi řekl k mojí analýze českého národa, trochu nudná záležitost. :DDDD Na vesnicích budou ty čísla jiné, protože tam jsou lidi vcelku v pohodě, ve větších městech (zejména v Praze) jsou samí hovada, prasata, zmrdi. :DDD

Martin - je na tobě, co Vám víc vyhovuje, v Česku nikdy nebude 100% integrováni, přijati do společnosti, teď si jen vybrat, jestli Vám to za to stojí, mě třeba jo, pořád je to lepší než Vietnam. :-D  :-D  :-D  Hustý, to skoro přebilo mého kámoše, Čecha, který žil skoro celý život, do gymplu, ve Španělsku, otec Němec a angličtinu umí líp než češtinu. :-D  :-D  :-D  :-D

16 normální vietnamec normální vietnamec | 3. března 2016 v 22:29

[14]: Pokud můžeš tak nevychovávej dítě v Česku, lidi v ČR ještě nejsou připraveni na změny a nástup cizinců(společně soužití). Já žiji blízko Sapy už nějakých 17let, znám tam většinu a i teď po takové době mi jinak než vietnamčík nebo bambus neřeknou :-D Ale časem si na to zvykneš a začneš to brát s rezervou, ale znám i nějaké případy dětí, kteří se opravdu trápí nad nadávkou nebo spíš běžným pojmenování vietnamců. Do  MŠ a ZŠ už chodím nějakou dobu(moje dobrá kamarádka pracuje jako učitelka) a mohu říct, že ani za 15let nebude vietnamské dítě(respektive míšenec) brán jako rovnocenné. Cokoliv co uděláte tak si Čech myslí, že máte postranní úmysly a za zády si řekne jací jsme šmelináři a zloději, někdy si říkám proč vůbec chodím někomu pomáhat, jen plýtvám volným časem a nikdo to neocení :-D Ne, já rád lidem pomáhám a i kdyby mi nadávali tak bych pokračoval.

Já Česko miluji, i přes nepříjemné zkušenosti tak bych jinde nechtěl bydlet.  Ale je to ještě malá země a na cizince není připravená. Pokud máš možnost bydlet jinde bez váhání ber.

P.S neříkám, že tu jsou špatní lidí(aby to tak nevyznělo, když jen kritizuji). Já si třeba našel opravdu dobré kamarády a to jsou ty výjimky. Do 9. třídy jsem se musel prát(někdy pěsti a někdy klasiky strkanice) s ostatníma tak 2-3x do týdne a vždy mi pomohli...vyrůstali jsme spolu, ale většina nemá takové štěstí...

17 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 4. března 2016 v 0:23

Nedá mi to, abych se nepřidala. :-D

Z pohledu čechů bych řekla, že čím mladší, tím méně se na vietnamce dívají jako na něco nezvyklého, prostě vás berou jako každého jiného. To hlavně ti starší jsou k jinému národu nedůvěřiví a podezřívaví. Ale samozřejmně připouštím, že existují i vyjímky, kdy se k vám váš český vrstevník zachová hnusně a bude vás urážet a naopak starší člověk vás přijme. Nejhorší jsou takoví ti burani / ochlastové / atd., no prostě ti češi, kteří (jak už tu bylo zmíněno) rozumu moc nepobrali a snad si ani neuvědomují, co říkají.

Co se týče přátelství, tak za sebe můžu říct, že mám dvě blízké VN kamarádky a s oběma mám krásné přátelství trvající přes 10 let a dala bych za ně ruku do ohně a vím, že i ony za mě. Ale zase chápu, že někteří češi takoví nejsou, např. právě jedna z mých kamarádek se mi kdysi svěřila, že než poznala mě, tak měla "kamarádky" než zjistila, že se s ní baví jen pro peníze, protože když někam šly, tak za všechny platila.

A nakonec partnerské vztahy. Všichni jste se k tomu vyjádřili, ale jen z pohledu kluka, takže tady máte dívčí stranu. :-D Mladé holky, nějakého věku 16letého a podobně, tak tam bych řekla, že je to skutečně jen o vyzkoušení si něčeho exotického, ale na nic vážného to určitě nebude. Zato, když jsou holky starší, tak se nám rozdělí na dvě skupiny - jedna si hledá partnera podle jeho charakterových vlastností, na vzhledu zase až tak moc nesejde a druhá skupina jsou zlatokopky nebo slečny, co hledají ozdobu, která jim bude ladit k drahé kabelce. Ale v obou případech je jim více méně jedno, jakou barvu pleti ten kluk bude mít (ovšem nemluvím za všechny, určitá výchova nebo zkušenosti můžou způsobit to co u vás VN kluků, kdy pak dotyčná slečna bude chtít jedině českého kluka).

A nakonec - může ten vztah vydržet? Je jasné, že lidé dvou národů a kultur to mají těžší než lidi stejného původu, ale běžné vztahové záležitosti řeší ti i tamti. :) Ve městě, kam jezdím doi práce bydlí rodina, kde je otcem vietnamec, matka blonďatá češka a mají spolu tři syny, ti starší dva jsou už dospělí. Takže si myslím, že to jde. :-D Ovšem každý má právo zvolit si, takže pokud chcete jedině vietnamku, tak proč ne. ^^

Závěrem jen jediné - mrzí mě, že jednou půlí pocházím z národa, který je z velké části netoleratní k vietnamcům a to i přesto, že dost často slýchávám to co tu už psal Martin, že češi obdivují to jak vietnamci dokážou makat. Ale i přesto, zvlášť pro ty starší generace, budete pořád stánkaři nebo hůř "ti, co doma pěstují marihuanu (btw. z toho si vždycky dělá legraci kamarádka - když se jí někdo hloupě zeptá jestli je to pravda, tak s oblibou říká, že jasně každý druhý má doma aspoň jednu zahrádku XD).

PS: omlouvám se za tak dlouhý spam. XD ;-)

18 Taip Taip | 4. března 2016 v 20:42

Aiko - komentáře jsou od toho, aby se spamovalo, tak jen tak dál. :-D  :-D   Z tebe by jeden můj učitel angličtiny z gymplu měl hroznou radost, každý týden jedna esej, bys mu dávala 3. :-D   Každý to má fakt individuálně, tuhle jsem měl ostrou debatu s jedním VN týpkem na FB, nakonec z něj vylezlo, že neměl lehký život (myslel si, že je vyjímka nebo co :D), ono se to pak projevilo v jeho ostře kritickém spamu. :DD

http://fiveddesigns.blog.cz/1601/vzorec-pro-dokonalou-manzelku-nalezen

A ano, přečti si můj vzorec pro dokonalou manželku Aiko. :))) Je to vědecky podložené výzkumem, výzkum jsem si pročetl, prostě dvě odlišné kultury mají většinou za následek rozpad manželství (je tam víc podmínek). :))

K tolerantnosti, ne že by starší Vietnamci byli tolerantnější. :-D

19 Taip Taip | 4. března 2016 v 20:48

[16]: Souhlasím, všechno je navíc mediálně nafouknuté, v tv vidíš jen Vietnamce s travní zahrádkou, sklepem plný perníku, padělané zboží, zkažené maso, i když je asi pravda, že jsou Vietnamci víc chamtiví a jedou všechno v mnohem větší míře. :-D  :-D  :-D

20 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 5. března 2016 v 4:03

Ok, bude se tedy spamovat. XD

Jop, ten článek jsem četla, ale mezilidské vztahy se odehrávají v limbickém centru mozku, takže si nemyslím, že se tyhle věci dají nějak vypočítat. :-D I když možná ano, já jen, že ty výzkumy se většinou dělají někde jinde a i když se kolikrát napíše "evropská studie" z čechů tam moc dobrovolníků asi nebylo. :-D

Jinak u toho jestli může vztah vydržet jsem to nedopsala (komentář jsem plácala narychlo těsně před spaním a díky tomu jsem pár věcí napsala jinak než jsem původně chtěla - například i to "Závěrem jen..." - když si to po sobě teď čtu, nedává to ten smysl co původně mělo :-D). Mělo tam být ještě to, že zase jiný pár, mladší (kluk čech tehdy asi 25, dívka vietnamamka žijící u nás, věk asi okolo 20) spolu byl cca. 8 let (malé město, kde kdo je znal "od vidění" :-D) a pak se rozešli. Ovšem důvod byl zvláštní - nesouhlas přišel ne ze strany dívky, ale toho kluka (jeho maminka si postavila hlavu v době, kdy se ti dva chtěli vzít).
myslím si tedy, že je to fakt individuální - některé sméšené páry vydrží do důchodového věku, jiné se dříve či později rozpadnou.

A ještě jednu věc jsme do předchozího komentu nenapsala. Někdo z vás tří (tuším, že to byl Martin, nechce se mi to dohledávat XD) se zmínil o tom, že v čistě české třídě měli "míšence" a že to tam nikdo neřešil. Tohle můžu potvrdit - na základce byl se mnou ve stejné třídě od 5. - 9. taky jeden kluk co měl rodiče jednoho čecha a jednoho vietnamce (měl ještě o rok starší sestru, ta byla ve třídě s mojí sestrou XD). A ten kluk byl ve třídě brán úplně normálně, nikdo neřešil jeho původ (na šikanu si tehdy vybrali mě, ale to je jiný příběh, dneska už to beru s humorem XD), měl dost kamarádů a líbil se i mnohým holkám tam (ani se nedivím, on i jeho sestra po svých rodičích pobrali to nejlepší).
Ale to jsou jen dva případy (můj a ten co tu už padl), je možné že jiní míšenci tady v ČR to mají na svých školách horší. :-?

Btw. Nebylo by marné strčit do ringu staršího čecha se starším vietnamcem - přímá konfrontace bývá nejlepší. :-D

No a já jdu zase pracovat, ten areál se sám neohlídá a pes mi tu už spí. :-D

21 Taip Taip | 5. března 2016 v 7:48

Njn a je to jasné, 2 odlišné kulturní backgroundy. :))) Všechno dá spočítat. :D Ještěže tě šikanovali jako mě, bychom se jinak ani nepoznali. :D Znám jednu Vietnamku, kterou děti ve škole taky šikanovaly, je absolutně v poho (ono se to pak projeví v chování), škodaže je out of reach (má kluka). :D Jsem si říkal co asi děláš po nocích hehe.

Vy všichni mluvíte o míšencích strašně negativně, už i Darwin podporoval přirozený výběr (vtipněji od Raješe Koothrapaliho "Why not put a little mocha in the family late.") :D Třeba to vyruší nějaké nemoce, osobně se mi udělá opar na puse, když políbím Češku. :DD

22 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 5. března 2016 v 20:13

No já vždycky říkám, že když začne šikana, má "oběť" jen dvě možnosti - dál to snášet a časem ze sebe nechat udělat trosku nebo se bránit. Asi tušíš, co jsem asi tehdy zvolila já. :-D

Počkej, kde jsem psala, že jsem proti tomu? :D Je dokázáno, že mísením genů se rodí silnější a odolnější jedinci. ^^ Akorát asijské geny jsou cosi silnější, takže na tom dítěti se to projeví tak, že i když vypadá dost evropsky, pořád mu zůstanou tmavé vlasy a šikmější oči (i když to asi víš). Ty děti toho páru odsud, můj zmíněný bývalý spolužák nebo dokonce dcera jednoho vietnamce, kterou měl s češkou (před pár lety tady vedli čínskou restauraci) - ti všichni to tak měli. Ale jak jsem psala, přidalo jim to na kráse než naopak. ^^
Takže asi takhle - dokud se mě nějaký míšenec nepokusí sejmout, nemám s nimi problém. XDDD

Rajesh má vůbec skvělé hlášky. XD

Jn, dělám noční ostrahu jednoho továrního areálu a když mám volno, tak stejně ponocuju ať nevyjdu ze cviku (ale doufám, že ze mě časem nebude sova nebo tak něco). XD
Ale dobře se s tebou povídá, s tvým blogem a s kamarádkou na ICQ mi ty noční utíkají mnohem rychleji a zábavněji. :-D Takže díky. ^^

Akorát malá oprava - když dáš pusu Češce, neudělá se ti opar, ale proměníš se v žábu a teprve po polibku z právé lásky se proměníš zpět. XDDD

23 Taip Taip | 5. března 2016 v 21:27

To ne, zas tak bych to s těmi polibky nepřeháněl :-D , když jsem se líbal s Vietnamkami, tak je to v pohodě. :-D     Češky jsou přirozeně nekompatibilní, mé tělo je prostě nechce-nesnese. :-D  :-D

Promiň, tak nejseš proti. :D Na gymplu je jeden týpek, který chodí s bráchou do třídy, míšenec, neumí ani slovo Vietnamsky a zapadl v poho, a pak je tam míšená Mongolka ve vedlejší třídě, ta si taky v poho zapadla, jenže to je gympl, trochu jiná úroveň než ostatní SŠ, na základce jseš buď cool anebo odpadlík, těch mezi moc není, tam nejhůře zapadají děti s trochu odlišnými charakteristikami, ale nesmějou se jen za oči, vlasy nebo barvu kůže, ale i za uši, nos, čelo, hlavu, objemnost, mám to z vlastních zkušeností, byl jsem na 1. stupni šikanován, na druhém stupni jsem šikanoval, i já párkrát někomu rozbil držku, když mě někdo nasral, holt komplexy z dětství. :-D

Koukám, že jseš na vyšším levelu, z tebe vyrostl securiťák. :D Abych si dával pozor na jazyk, abys mě nechytla pod krkem, kdybych tě náhodou urazil. :DD Jestli máš FB, tak sem s ním, ICQ už pár let nepoužívám. A jaký máš názor na design mého blogu? :D (kvůli kritice od pár blízkých lidí si rovnou udělám nové stránky i s doménou :D)

24 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 5. března 2016 v 23:21

Jn, u mě to bylo na základce a asi tam bylo více věcí - nebyla jsem ani sporťák a ani šprt a kdoví jaká kráska taky ne (i když místy mi přišlo, že si občas jen potřebovali vybít na něčem vlastní frustrace a já byla zrovna po ruce). XD No a při jedné takové akcičce jsem se už neudržela a jedné spolužačce, která se na mě právě slovně vozila, jsem přeťala řeč fackou. Takové ticho v té třídě nepamatuje ani sama místnost, jaké tam tehdy na chvíli bylo. :-D Od té doby se situace uklidňovala, pak jsem si jednou při volné hodině venku na pozemcích udělala oko u spolužáků a ti se mě pak občas zastali před holkama a v devítce už naštěstí měli všichni jiné starosti než šikanu. XD

Neboj to nehrozí. :-D Zase takové to tady není. ^^ Upřímně - než jsem tu nastoupila, myslela jsem si, že tahle továrna chátrá a nic se tu už léta nevyrábí - jestli i ostatní smýšlejí stejně, nebudu muset nikdy zasahovat. XD A hlavně, v mém případě je slovo "ostraha" jen slovem. :-D Při mé drobné postavě hned tak někoho nepřeperu. XD Ale pro všechny případy u sebe vždycky nosím podomácku vyrobené zbraně různého typu. ^^
A kdyby se urážka přece jen konala, tak (jak už tuším někdo někdy řekl): "Slovo je ostřejší než meč". ;)

Škoda, já zase nevedu FB. XD Jedině snad ještě mailem? ^^

U blogů design nikdy moc neřeším, spíše mě zajímá obsah, klidně ať je tam design vymakaný až na půdu nebo banda růžových poníků. :-D

25 Taip Taip | 6. března 2016 v 6:56

Nehlídáš náhodou Poldovku tady na Kladně?  :-D  Popis by skoro odpovídal. Jo, takže mi prý za podíl z lupu nabízíš, abych vykradl tu budovu, ve které hlídáš? xD :)))) No, já jim (bráchovi, sestřenici a jednomu týpkovi), že je jedno jaký vzhled, ale co je v článcích, jestli to má duši. :-D   Holt dnešní mládež je jinak vychovávaná, neví co je chudoba, nouze a hlad, kde bys radši vyměnil všechno oblečení světa za kus rohlíku. :-D

26 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 7. března 2016 v 12:15

Ne, továrnu na ohýbaný nábytek pořádných pár kilometrů od tebe. XD (severní morava)
Ne, že by tu bylo co vzít, ale beru tě za slovo. XD Kdy tě mám čekat? :-D Vlastně psst, nevíme kdo to tu čte, ještě nám to překazí. XD

Tak nějak. :-D

27 Taip Taip | 7. března 2016 v 14:02

Tak do tohohle podniku nejdu. :-D  To zní jako pěkná makačka odnášet ohýbaný nábytek. :DD Navíc žádný sběr dřeva podle mě ani není. :-D

28 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 7. března 2016 v 22:52

Počkej, rozmysli si to - takový věšák na kabáty nebo polstrované křesílko nejsou vůbec špatné. :-D

29 Taip Taip | 7. března 2016 v 23:58

Hej, to dřevěné křesílko bych si dal na balkón a v létě tam pěkně hačal. :-D  :-D  :-D

30 Aiko ^_^ Aiko ^_^ | E-mail | 8. března 2016 v 3:07

Tak vidíš. :-D Ostatně,do balírny není kvo ví jaký problém se dostat. :-D

31 Huyen Huyen | 15. března 2016 v 0:28

Rekla bych, ze normalni Vietnamec i Taip silene generalizuji, Taip ale dela to, co normalni Vietnamec neumi - neboji se kritizovat vlastni narod a ne ho jen slepe obdivovat. Pardon, normalni Vietnamce, ale pokud je kazdy normalni Vietnamec ufnukany a ublizeny tak jako ty, tak ne diky, zustanu dal s Cechem. Jasne, nadavali nam, pohrdali nami, nebyl den, kdyby bych neprisla domu ubulena, ze mi nekdo nadaval, plival na me a podobne, do toho jeste vychova matky, ze nikdy nesmim zapomenout, ze mam zlutou plet, placatej nos a sikme oci. Ze musim makat 3x vic, abych Cechum ukazala, ze nejsem neco podradneho. Jenze spoustu Cechu nam i neuveritelne pomohlo a specialne mne moji ucitele neustale pripominali, ze neni ostuda bejt jina, kdyz jsem se z to stydela, a za to jim patri muj dik.

Detstvi jsem stravila vypomahanim v obchode, hlidanim a doucovanim deti pribuzenstva, nesmela jsem mit zadne konicky, protoze by me to pry rozptylovalo od skoly. Ktery Vietnamec si tim vsim neprosel? Nejvic me ale, mily normalni Vietnamce, stve, ze presne typy jako ty, by se na me jakozto na Vietnamku chodici s Cechem, divaly jako na kus h*vna. Zadny Cech se na me nikdy nedival s takovym odporem a nenavisti jako nekteri vietnamsti "pratele", pro ktere jsem ztraceny koren, ostuda Vietnamcu, pritez vlastni rodine. V zivote jsem se nikdy necitila vic neprijemne, nez mezi "vietnamskymi" Vietnamci, kteri mnou pohrdali, ze ve volnem case mluvim cesky a ze se me pratele dovoluji nazyvat ceskou prezdivkou. Vietnamci maji spoustu skvelych vlastnosti, ale pokrytectvi a fales je nejvetsi zhouba. Vypadat pred jinymi dokonale, luxusne, skvela a pocestna rodina, pritom ma otec milenku, synacek gambluje a jede fet ve velkem, dcera roztahuje nohy na kalbach kde komu, doma to vypada jak ve skladu s plesnivymi stenami, ale hlavni je prijit dokonale vystajlovani na vietnamskou oslavu a vychvalovat sebe a deti az do nebes a roznaset drby o nekom jinem. Samozrejme s nadsazkou, ale nezridka se tak deje. Nemuzes jednoznacne rict, jak nas vidi. Pro nektere zustaneme trhovci a dealery, pro jine jsme premianti a osoby na vedoucich postech. Presto tady ale nebulim, normalni Vietnamce. Jake si to udelas, takove to mas a ja nehodlam po zbytek zivota fnukat nad tim, ze me nekdo nema rad a ze je kolem nespravedlnost. Vim, kde mam sve koreny, nade vse na svete si vazim svych rodicu za to, co pro me udelali a co pro me obetovali, ale to neznamena, ze si necham s*at na hlavu. Budu s tim, koho ja mam rada a vim o nem, ze je to ten, s kym chci byt po zbytek zivota, nez abych ztvrdla ve vecerce s Vietnamcem, coz je sen me mamky. Vysledek? Vyhazov z domova, citove vydirani, ze jim dluzim, abych byla s Vietnamcem. Ja jim dluzim hodne, dluzim jim dosavadni celej zivot, nikomu ale nejsem povinna dluzit muj budouci zivot ve vecerce k chlapovi, ktery se mi hnusi. A pokud to nevyjde, jak rikas, ze z 99 % proste nevyjde? Tak spadnu na prdel. A ze me zadny Vietnamec uz potom nebude chtit, protoze budu "pouzity zbozi po Cechovi" (vyraz me matky)? To taky o necem vypovida. O Vietnamcich obecne. Jsme skvely narod, mame sve prednosti, ale rozhodne se mame jeste hodne co ucit co se tyce tolerance. Rozhodne mi nikdo nebude rikat, ze me budouci misene dite nebude brano jako rovnocenne. Vlastne ano, nebude. Ale jen ze strany Vietnamcu. Takze bud dal budes brecet, jak jsou na tebe vsichni zli, nebo si proste budes hledet sveho, zit tak, abys nikomu nekrivdil a snazil se byt nejlepsim clovekem, nebo holt se budes nervovat z kazdeho prdu jako ja driv a hrozne se litovat nad kazdou krivdou. Nejvtipnejsi je, ze ani timhle se nikomu nezavdecis - vyrostla jsem a zila jako prikladna poslusna vietnamska divka, ktera sbirala jednu cenu za druhou, pomahala rodicum, neodmlouvala, byla chloubou rodiny do doby, nez jsem se zapletla s Cechem. Vyhazov, vydedeni. Tak hlavne, ze se da pocitat s rodinou v dobrem i ve zlem.

32 Taip Taip | 16. března 2016 v 7:42

Tady se někdo nudil. :-D  :))))

Ahoj, osobně potřebuji generalizovat, protože píšu články a jinak to prostě nejde. :-D  Máš docela smůlu s tím nosem. xD

Ano, přesně jak říkáš, chápu tě, moje máti mi na každou VN holku z Kladna, která se zapletla s Čechem říká, ta je špatná, k zahození, měla už 3 Čechy, :-D  :-D   Na druhou stranu, tady v Kladně to jejich matky/otcové tolik neřeší, nebo spíš už s tím dokázali žít, po těch 2+ Češích, takže už je i podporují. Tady v Kladně je to ještě podmíněné tím, že tu nejsou VN kluci - jsme tu 3 (bývalí) studenti včetně mě, z toho jeden už se oženil a ostatní VN jsou potravináři nebo herna. Ze mě máti chtěla mít taky potavináře/prodavače oblečení, jenže jsem odolal, protože jsem tvrdohlavejší než ona. :-D  :-D   Nevím, jestli tě už vyhodili z domu, čekají, že opustíš Čecha a připlazíš se zpátky, tohle nemusíš dělat, prostě po čase stačí jít za nimi, omluvit se jim, že nejseš podle jejich představ a žít si svůj život, jak jsem jednomu týpkovi říkal, své rodiče si člověk nevybere, ale měl by je respektovat i tak. A tohle je vážně neúcta k nim. Jo a na vn potravináře z večerky, pokud se ti nelíbí vyprď, možná by tě časem i mlátil a dělal z tebe otroka (nejspíš ne, když ti ho vybrali rodiče), jak znám většinu Vietnamců, tohle je ve VN běžná praktika. :-!   Říkáš si, že večerka je špatná věc, znám večerky v Praze, Liberci i Kladně, které vydělávají 100k+ za měsíc (ne všechny, samozřejmě, některé prodělávají). :-D   Časem bys tu večerku někomu přenechala za mega-dvě, no, neber to. :-D  :-D   Ale to se zase musíš pohybovat v podnikatelské rovině a znát lidi, vědět co, komu, jak, kdy prodávat. :)) A taky záleží, není večerka jako večerka. :-D  Takže chápu, proč tě rodiče nutili do večerky, abys měla nějakou budoucnost, i když pracovně těžkou, tak bez bídy, hladu a nouze. :-)  :-)   Jinak GL ať ti to s Čechem vydrží, pokud ho miluješ, věříš mu. :-D  Pokud ne, tak se připlaz k rodičům zpátky a popros o odpuštění, oni ti určitě odpustí, protože přez všechno to zlé, jseš stále jejich krev a milují tě. :-)   Ano, VN jsou marniví, ješitní, pyšní. Jak jsem nedal ČVUT, tak už mě máti konečně přestala vychvalovat  a místo mě vychvaluje mého 12-ti letého bratránka, který už teď, o víkendech, chodí na VŠ do Liberce. :-D  :-D   Před cca 6+ lety jsem vůbec nechtěl chodit mezi Vietnamce, když bylo Tet Nguyen Dan nebo Tet Trung Thu, tak mě máti přinutila jít na tu oslavu, jednou doma  dokonce udělala strašnou scénu, jakože jsem Vietnamec, tak musím mezi Vietnamce a ne být pořád mezi Čechy jak nějaká špína. 8-O   Teď už jí docela i chápu, dřív jsem byl nepozorný blb, už jsem řekněme vyrostl a cítím se mezi Vietnamci lépe, protože se na moje částečé banánové chování nedívají zhůry (samozřejmě o něm vědí a dělají si ze mě srandu). :-D  Ještě jednou GL a přetrvej ve své umíněnosti jako Tereza Tran, studentka lékařské fakulty, jenž měla podle rodičů být podnikatelka, nakonec odešla z domu, dodělala školu a začala psát články pro vietinfo, teď myslím odjela za lékařskou prací do Německa. :-D

33 Loan Loan | E-mail | Web | 16. března 2016 v 17:55

Jak můj brácha, ten je taky furt 24/7 na tom svým počítači a paří hry. Studuje na SPŠ v Mladý Boleslavi, takže holky taky nic moc. :-D
Brácha je právě ten typ "českého vietnamce", kdežto já jsem opak. BTW, zpěvák z tebe určitě nebude. :D  :D

34 Taip Taip | 17. března 2016 v 0:14

Jen 24/7? Slabota. :P Při vejšce jsem zvládal 25/7. xD A holky nic moc, tehdy jsem nesbalil žádnou slečnu, ani nemusel, chodily sami. :)))) Jj, psal jsem, že nikdy nebudu zpěvák, zpívám si jen pro zábavu a vlastní potěšení, karaoke úroveň. :-D :-D

35 Smile Smile | Web | 17. března 2016 v 10:08

Wow, netušila jsem, jak přísná výchova to je. :O Ale je pravda, že jsem za celý život viděla jednoho Asiata kouřit, žádnou Asiatku silnou atp. A hlavně se mi v životě nestalo, že by mi nadávali, nebo se chovali neslušně. Naopak mi přijdou velice milí a sympatičtí, asi stejně jako ty a tvůj blog. :D :)
Nolifer, no to jsem bývala taky. Ještě teď si občas zahraju COD, CS:GO a tak, ale už to prostě není, co to bývalo, to jsem u toho seděla pár hodinek denně. Všichni mají za to, že toho času lituju, ale já tak poznala tolik přátel a našla řeč s tolika lidmi, toho litovat nejde. Jen škoda, že si to každý představuje tak, že tihle hráči jen pijou Semtex, vůbec nespí, mají z toho hrozný nervy a váží 120 kg. Já chodila každý ráno běhat, odpoledne pěkně workout, přes den škola, odpoledne uvařit, uklidit, naučit, jít ven, a pak si zahrát. :D
Ale určitě nechápu lidi, kteří všechny hází do jednoho pytle. Jsem toho názoru, že se všichni lišíme. :)
Btw, máš úžasnou sestřenici. :DD

36 Taip Taip | 26. března 2016 v 6:48

Díky za komentář. Já zase nikdy neviděl Asiata narozeného ve Vietnamu (kromě pár vyjímek se kterými se bavím :-D ) nekouřit (hulí a chlastají jak dobytci). Vietnamky narozené tady jsou povětšinou chubby. :-D   Jen pár hodin? Za to by ses měla spíš stydět. :-D  :-D   Jojo, taky jsem měl ICQ zaplněné lidmi od CS, Doty, UT, Quake, COD atd. :-D   chodíval jsem občas i na lanky, takže po každé lance dalších +50 kontaktů :-!    Každý měl povinnosti a další koníčky, ale dříve byly gamesy život.  :-D   Na ajťáky/ajťačky - gamery je pohlíženo zhůry, protože mají nízké EQ, jsou náladoví. Zatím jsem nepotkal progamera na top úrovni, který by zároveň nestudoval vysokou školu, holku většinou teda neměli. :-D

Komentáře jsou uzavřeny.


Aktuální články

Reklama