Marketingové efekty

7. ledna 2013 v 10:07 | Tiep Nguyen Huu |  Návody & recenze




















"Neotvírej obchod, dokud nebudeš vědět, jak se usmívat".
Nejrychlejší, nejlevnější způsob, jak prodat službu je prostřednictvím svých zaměstnanců a každý čin je marketingový čin.
-> z každého zaměstnance udělejte zaměstnance marketingu.


Zdravím všechny čtenáře u článku na téma marketingové efekty.

Efekt Lake Wobegon
"Průměrný Američan si myslí, že to nedělá." Myslíme si, že jsme lepší než ve skutečnosti jsme. Psychologové to nazývají efekt Lake Wobegon po rozhlasovém show Garrisona Keillora z fiktivního městečka Lake Wobegon, kde "všechny ženy oplývají silou, všichni muži výborně vypadají a všechny děti jsou nadprůměrné".
Firma se skládá z lidkých bytostí a každý z nich trpí efektem Lake Wobegon, tudíž se domnívá, že je lepší než ve skutečnosti jsou a že služba, kterou nabízí je lepší než ve skutečnosti.
->Předpokládejte, že vaše služba je špatná. Neublíží Vám to a přiměje Vás ke zlepšení.

Motýlí efekt
V roce 1963 oznámil meteorolog Edward Lorenz šokující závěr. Lidé se domnívali, že velké příčiny vyvolají velké důsledky a že z malých příčin plynou malé důsledky. Lorenz toto zpochybnil. Dostal otázku: "Mohlo by mávnutí motýlího křídla v Singapuru ovlivnit hurikán v Severní Karolíně?" Po důkladné studii Lorenz odpověděl: "Ano."
-> předpoklad "motýlího efektu" odráží nepředvídatelnosti všeho: počasí, pravděpodobný výsledek přímých marketingových programů atd. Tento efekt je pozorovatelný ve světě služeb, kde nepatrné úsilí často vyvolá enormní, i když někdy vzdálené důsledky.
-> Motýlí efekt. Nepatrné příčiny, obrovské důsledky.

Haló efekt
Lidé asociují. Máme tendenci myslet si, že atraktivní lidé jsou chytřejší, přátelštější, poctivější a spolehlivější než lidé méně atraktivní. Asociujeme, spojujeme si jednu pozitivní věc - atraktivitu s mnoha dalšími kladnými rysy.
Domněnka je taková, že chudí lidé postrádají iniciativu i inteligenci, nedá se jim tak důvěřovat, už méně je zajímá čistota nebo upravenost. Automaticky asociujeme jednu negativní věc - chudobu s mnoha jinými zápornými rysy.
Lidé jsou takto naprogramováni, přesně tak uvažují i potencionální zákazníci.
-> Řekněte jednu pozitivní věc a lidé si vás budou spojovat s mnoha.

Večírkový efekt
Psychologové jej označují jako "večírkový efekt" a projevuje se takto: Na večírku někoho posloucháte. Najednou zaslechnete, jak poblíž vás někdo zmíní vaše jméno. Od té chvíle budete poslouchat jen tuto konverzaci, ale už nebudete vnímat tu, které jste se účastnili. Dochází k tomu proto, že lidé nedokážou zpracovat dva rozhovory najednou. Budete-li předávat dvě sdělení, lidé zpracují nanejvýš jedno.
-> Říkat pouze jednu věc.

Zdrojem je kniha Jak prodat neviditelné (Harry Beckwith).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama